Satelliitti
Näytä kartalla
  • Päivä 79

Hoi Hanoi 🪷

18. lokakuuta 2023, Vietnam ⋅ ☁️ 27 °C

Als je een tijdje op pad bent, moet je ook een keer naar de kapper. Het was niet langer uit te stellen dus ik moest er aan geloven.💈

De egg coffee ☕ van gisteren was dermate goed bevallen dat we opnieuw langs Café Giang zijn gegaan om deze lekkernij te proeven. We bleven daarna ook nog even hangen in het French Quarter om te zien wat de Fransen hebben achtergelaten.

De Franse 🇫🇷 historie ten spijt is Vietnam communistisch geworden. En dat is op straat te zien aan de vele vlaggen en typische posters. Het is dan ook niet verwonderlijk dat een groep skaters in een doodnormaal park worden bekeken door Lenin.

Het communisme is hier grotendeels te danken aan Ho Chi Minh. Hij kreeg na de eenwording van Vietnam al de grootste stad naar zich vernoemd, maar hij heeft ook een imposant mausoleum en museum in Hanoi. "Ome Ho" is wel even op vakantie naar Rusland 🇷🇺 waar zijn gebalsemde lichaam jaarlijks wordt onderhouden.

Op de terugweg naar het oude centrum passeren we een lokaal barretje. Je herkent ze aan hun plastic stoeltjes op straat en de vele lokale mensen die zich verlekkeren aan "Bia Hoi". Dat is licht en fris bier 🍺 dat dagelijks gebrouwen wordt en maar beperkt houdbaar is, en daarom op de dag van het brouwen geconsumeerd moet worden. Het wordt allemaal vrij informeel gedistribueerd en het is bovendien spotgoedkoop. Daar moeten we natuurlijk zijn! We gaan zitten en krijgen zonder het te vragen versgetapte biertjes voor onze neus. Om ons heen zitten alleen maar Vietnamezen. We kunnen alleen maar naar elkaar gebaren en lachen. Het was absoluut gezellig 😄
    Lue lisää