Satelital
Mostrar en el mapa
  • Día 80

Onze laatste dag in Hanoi🇻🇳

19 de octubre de 2023, Vietnam ⋅ ☁️ 32 °C

Onze derde en voor nu onze laatste dag in Hanoi stond vooral in het teken van de geschiedenis van Vietnam. En dan vooral de minder leuke kant, de Franse bezetting en de oorlog tussen noord en zuid Vietnam (de strijdt tussen het communisme en het kapitalisme).

Maar voordat we deze geschiedenis in doken, moesten wij ons een weg banen door het gestoorde spitsuur van Hanoi en moest er een nieuwe mascara gekocht worden in een veel te dure mall. Tja, moet ook gebeuren. 🛵 👁️

De gevangenis. Tijdens de Franse bezetting werden in deze gevangenis de communisten in de meest bizarre en mensonterende kleine hokken opgesloten. 🔗 Voeten vast geketend, gemarteld en het eten was vooral bedorven eten. Een klein deel van deze gevangenis is nog open en konden wij bezoeken. Tijdens de Vietnam oorlog werden in deze gevangenis Amerikaanse piloten opgesloten. Wat voor een gruwelheden de Amerikanen hebben moeten meemaken in deze gevangenis werd ons niet helemaal duidelijk.. 🔐

Dat de Vietnam oorlog gruwelijk was, hoeven we jullie niet te vertellen. In het oorlogsmuseum werd dit, door middel van foto’s nog een keer verteld. En de Amerikaanse vliegtuigen en helikopters die ze hadden veroverd of kapot geschoten werden met trots tentoongesteld. ✈️🚁

Maar het moraal van dit museum was toch dat vrede hoe dan ook de aller beste oplossing is. 🕊️

Na de beide bezoeken hebben wij even een goede wandeling gemaakt door het mooie Hanoi om even onze gedachten van deze ellende te verwerken. Want wat is en blijft deze stad toch mooi! 🏙️ 🛵