Satellitt
Vis på kartet
  • Dag 80

Bun Cha Huong Lien 🇺🇸🇻🇳

19. oktober 2023, Vietnam ⋅ ☁️ 28 °C

In 2016 neemt de Amerikaanse geheime dienst 🇺🇸 contact op met het productieteam van "Parts Unknown", het culinaire reisprogramma van Anthony Bourdain. Ze waren voornemens gezamenlijk een scène op te nemen als Barack Obama in Vietnam 🇻🇳 is. De geheime dienst had ook een paar fancy restaurants voorgesteld die makkelijk waren om af te sluiten en te beveiligen.

Het productieteam wou de kans om te filmen 🎬 met Obama niet laten lopen, maar ze vonden ook dat de voorgestelde restaurants niet representatief waren voor Hanoi en zijn eetcultuur.

En zo werd de filmlocatie verplaatst naar Bun Cha Huong Lien. Een bescheiden maar populair restaurantje in de oude wijk van Hanoi. Hier werd de lokale lekkernij Bun Cha 🍜 geserveerd. Een soepgerecht dat je deels zelf samen stelt met mihoen, varkensvlees, munt, koriander, sla, pepers en gember.

Het werd geweldige televisie waarbij Anthony Bourdain en Barack Obama op dezelfde plastic krukjes zaten als iedereen. Ze aten Bun Cha van een roestvrij stalen tafel en dronken Bia Hanoi. 🍺

Het restaurant heeft sindsdien een soort cultstatus bereikt. Wij wilden dit natuurlijk ook beleven en wij vonden uit dat het lang niet zo toeristisch was geworden als we hadden gevreesd. Er was weliswaar een "Combo Obama" op de kaart verschenen maar er was nog steeds lokale klandizie. Bovendien waren de prijzen nog steeds onveranderd laag.

We hebben gesmuld en genoten! 😄