Death Valley og LA 16/8

August 16, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 30 °C

Så skulle vi forlade det blinkende festglade Las Vegas til fordel for Los Angeles. På vejen så vi national parken Death Valley.

Vi fik pakket og vendte Honda'en mod Death valley, som lå lidt over 2 timers kørsel fra Las Vegas. Death Valley er kendt for sin ekstreme varme og det flotte landskab bestående af bjerge, så langt øjet rækker. Vi så en masse bjerge og nogle af dem lignede vaniljesoftice med chokolade creme på 😃 Vi kunne heldigvis køre gennem Death Valley, så vi ikke skulle ud i 45 graders varme. Der blev på et tidspunkt skiltet med at man skulle slukke airconditionen for at bilen ikke skulle overophede. Vi var også helt oppe i 4000 feet over vandniveau.

Da vi kom ud af Death Valley satte vi kurs mod Los Angeles. Vi holdte ind i en Ghost Town, hvor jeg skulle låne toilettet. Jeg skulle dog købe noget for at låne det, så jeg købte en Fanta. Det satte gang i spisningen inde i bilen. Vi fik frokost bestående af yougurt og kiks med pålæg.
    Da vi kom længere ned, så vi en stor røgsky ude til venstre. Vi fandt senere ud af at det var en voldsom skovbrand hvor mere end 80.000 mennesker var evakueret. Det var lidt vildt.

Det er kommet så vidt at vi på vejen måtte i Walmart for at Louise måtte købe en taske mere for at have sine ting, når vi skal til Panama om lidt. Jeg skal dog ikke snakke for højt. Jeg har også købt en kuffert for at have alt min shopping. Vi var derefter i Smiths Club, som vi fandt ud af kræver et klubkort bare for at handle dig. Det lignede sådan et sted virksomheder handler ind. Alt var i kæmpe mængder! Det var vildt! Vi spiste aftensmad på deres cafe.

Vi kørte videre mod Los Angeles for at finde hostellet, Backpacker paradise. Det var lidt svært at finde, men vi fandt det og fik parkeret bilen og fundet vores senge på et dorm. Der var ekstremt varmt inde på værelset! Vi boede på et værelse med 4 køjesenge og i rummet ved siden af var der en dobbeltseng, en håndvask og et bord og i rummet ved siden af var der endnu en dobbeltseng, aircondition og døren til toilettet. Det en mærkelig konstruktion, men vi fik tændt for airconditionen selvom det desværre ikke hjalp helt :(

Alt i alt var det en lang men hyggelig tur med Nik og Jay, Mamma Mia og Taylor Swift😃

I morgen står den på tur til bilforhandlere, da Louise skal købe en bil. Det bliver lidt spændende. Godnat 😴