Fjerdedag LA med Universal Studios 26/8

August 26, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 24 °C

Så kom dagen hvor vi skulle i Universal Studios. Vi skulle også hente bil ude i Los Angeles airport kl. 8'om morgenen, så det var det første på planen for i dag.

Vi stod op kl. 5.30 og der havde jeg fået svar fra forsikringen om at den ikke dækkede. Joe og jeg blev derfor enige om jeg skulle blive i USA.
    Vi fik gjort os færdige og kom afsted med to busser og var i lufthavnen 2 timer senere.
    Vi kom til Alamo med en shuttlebus og her ventede vi så på betjening. Vi fandt ud af at vi skulle betale 350 $ for forsikring af bilen og af modpartens bil, hvis vi kører galt, men da vi ikke ville stå med en kæmpe regning hvis det sker, så skulle vi jo have det med. Det blev derfor næsten 1000 $ for billeje i 14 dage. Av! Der var dog en sjov ting ved det. Vi måtte selv vælge imellem ca 8-10 biler. Vi valgte en Honda, det er meget populært herovre.

Så ankom vi til Universal Studios, hvor vi skulle parkere i et kæmpe parkeringshus. Vi gik derefter igennem City Walk, som var en gade med butikker og masser af skilte. Om aften var der DJ der og en skærm som filmede publikum og zoomede ind på dem. Det var sjovt at se.

Vi kom i Universal Studios og startede med at se Shrek 4D med både rysten i sæderne og sprøjtende vand. Det var sjovt! Det var en sjov oplevelse! Fra der fortsatte vi til Harry Potter Land. Det var vanvittig flot. Det var helt utroligt så virkeligt det så ud. Det var faktisk som om at være der selv. Vi var både inde i butikken hvor han fik hans ugle og slikbutikken. Vi stilte os i kø til en forlystelse, hvor man kunne komme rundt på Hogwarts. Vi kom dog aldrig til det første gang vi stod i kø for der var den brudt sammen efter at vi havde stået i kø i ca en time. Men sidst på dagen stilte vi os i kø igen og her gik der også ca en time. Vi kom med og det var vildt sjovt. Det er ikke som en rutsjebane som derhjemme. Der er 3D under hele forlystelsen, så man følger Harry Potter både igennem skolen, quidditch og flere af hans kampe med blandt andet edderkopper og den store slange. Det var ventetiden værd!

Imellem de to forsøg i køen ved Harry Potter var vi både i Springfield, på Studio Tour, så animal actor show og et vandlands show.
    Springfield er byen hvor The Simpsons bor og her var der både Krustys burger, hvor vi spiste frokost, rn donut butik og en forlystelse som også var 3D men gennem Krustyland, som er en forlystelsespark. Det var den første 3D rutsjebane vi prøvede. Jeg var ret så overrasket og fik virkelig levet mig ind i det. Egentlig så sidder man i en vogn og kører op og ned på samme sted men med vind og 3D briller på føles det som om, at man kører på de rutsjebaner, som der vises på skærmen.

Studio Tour varede lidt over en time, hvor vi kørte eundt i optagelsesområderne med de store "dukkehuse" de har som kulisser. Ind i mellem
    Var vi i en store 3D biograf hvor hele "toget" med fire vogne kunne være i. Vi var både med i King Kong, fast and fast and the furious. Det var vildt at den kunne rykke med hele vogne. Vi så også hvor desparate housewifes var optaget og meget mere!

Animal Actor Show var et show med levende dyr som har deltaget i film. Der var både hunde, katte, rotter, marsvin, en høne, en papegøje og meget mere. Det var rigtig spændende at se. Vi fik så afvide at det faktisk også var dyrernes træning at være på scenen.

Vi ankom til vand showet og her var der både grønne og grå bænke. På de grønne stod der soak zone. Vi satte os derfor helt op bagerst på de grå og selvfølgelig også for at se bedre. De mente virkelig hvad de sagde med "soak". De blev ekstremt våde! Det var et show bestående sf stuntmænd og kvinde som lavede et show om et land der var tørt som skulle findes. Der var både ild og folk der springer ned fra over 5 meter samt et fly som kom ind over det hele. Det var så vildt!

Efter Harry Potter anden gang troede vi at vi havde en halv time igen til de lukkede, vi fandt så senere ud af at de først lukkede kl. 21 og ikke 20. Vi skyndte os ned til jurassic park, hvor vi kom i en rigtig rutsjebane. Den har samme handlingsforløb som filmen, at man først er i et flot land hvor dinusauerne er fredelige også kommer man ind i et område hvor de er voldsomme og smadrer alting og her går det stærkt og pludselig trækkes man op mod den store tyranusaurus og oppe ved den er det her at det går stærkt ned af!

Til sidst prøvede vi en mumie forlystelse. Den var skræmmende! Men jeg kendte ingen af tingene, da jeg ikke havde set filmen før.

Vi gik op igennem Minions gaden og paris og london. Det var meget hyggeligt at slutte dagen af der.

På vej hjem handlede vi til frokost i morgen og generelt lidt mere morgenmad og så videre. Vi kom sent hjem og der skulle jeg bare direkte i seng efter at have været oppe i mange timer.