Syvende dag i LA - Disney Land 29/8

August 29, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 23 °C

Vi startede dagen tidligt kl. 7 med at gøre os klar og pakke alle vores ting ud i bilen for at checke ud. Vi var derefter klar til at køre mod Disneyland. Da vi kom derned mødte vi et kæmpe parkeringshus, som ved Universal Studios. Vi fik placeret bilen på Niveauet som hed Mickey og ved pælen 7A. Man skulle tage et lille tog fra parkeringshuset til indgangen til Disneyland, det hed Mickey and Friends Tram. Vi kom til sikkerhedskontrollen, hvor de tjekker alle tasker. Her blev vi sendt tilbage til bilen fordi jeg endelig havde husket selfie sticken – vi havde glemt den alle andre dage og som karma nu er, så måtte vi selvfølgelig ikke have den med ind i Disneyland. Vi tog vejen tilbage til bilen og kom igennem sikkerhedskontrollen den her gang. Det er desværre lige så dyrt at komme i Disneyland som i Universal Studios, så der røg lige endnu 700 kr.

Vi startede vores tur gennem Main Street op til Askepots slot, som lå midt i parken. Her var der et orkester som spillede. Allerede her føltes det som et eventyr land lige efter et barns hjerte, man blev lidt barn igen. Vi startede i Tomorrowland, hvor Star Wars var den store attraktion. De havde en scene, hvor de klædte børnene i kappe og med lyssværd også skulle de hjælpe med at bekæmpe ”Darth Wader”. Vi tog en ubåd tur ud og finde Nemo og gik ellers videre til Fantasy Land, hvor vi prøvede Matterhorn Bobsleds og besluttede os for at komme tilbage til FantasyLand for i stedet at gå til Mickey’s Toontown, hvor vi prøvede små forlystelse mest små rutsjebaner og bådeture. Det var et hyggeligt lille sted, med huse som i tegnefilmene, lidt krogede og sjovt formet. Her var mange af husene lavet som figurernes hjem, hvor man kunne komme og møde dem på bestemte tidspunkter. Vi spiste vores medbragte frokost på en bænk i Mickey’s Toontown og fortsatte vores tur op igennem FantasyLand. Her prøvede vi blandt andet Tekop karusseler, Alice i eventyrlands rutsjebanen, Mr. Toads wild ride og meget mere, hvor man kom igennem flere episoder af tegnefilmene og fik set en masse genkendende ting fra filmene. Vi så også Theater, hvor Mickey Mouse samt karakterer fra Stich, Mulan, Pochahontas og Prinsessen og Frøen.

Vi holdte hele tiden øje med uret for kl. 16:30 var der parade gennem parken, så efter FantasyLand satte vi straks kurs mod Askepots slot, hvor paraden skulle gå forbi. Her kom der både klassikere som Mickey Mouse, Anders And og Fedtmule samt prinsesser som Snehvide, Askepot og skønheden. Ud over det så kom karakterer fra Jungle bogen, Peter Pan og Aladdin.
    Det var helt vildt hvor stor paraden var.

Vi fortsatte så igennem til Critter Country, New Orleans Square og Adventureland. Her prøvede vi blandt andet Splash Mountain, hvor der var et faldt på 50 feet i noget der ligner en kano, Peter Plys’ rundtur i bikuber, Pirates of the Caribbean, hvor vi sejlede igennem flere episoder af filmene og Indiana Jones, hvor vi kørte i en slags Jeep. Her blev vi jagtet af store stenkugler, slanger osv., men selvfølgelig var Jones der altid til at redde os :D

Lige efter Indiana Jones nåede vi lige et Jungle Cruise igennem flere af verdens store floder, hvor vi så forskellige dyr. Da vi kom ud var der startet en ny parade. Her var blandt andet Ariel, karaktererne fra Frost samt mange flere, hvor de sidst sluttede af med vores alle sammens Mickey Mouse. Efter denne parade samlede alle folk sig foran Askepots slot og så fyrværkeriet. Det var som at være midt i et eventyr. Der kom endda sne ned imens de spillede sangen fra tegneserien Frost. Det var som at være i et barns drømme.

Alt i alt en god og vellykket tur i Disney Land, som sluttede med en 2,5 timers lang køretur til en rasteplads ved Santa Barbara, hvor vi sov.