• Day 2

Furnas nap, második rész

August 31, 2023 in Portugal ⋅ ☁️ 24 °C

Tudom, napi egyet kéne írni, de egyrészt csak 10 képet lehet feltolteni egyszerre, másrészt ahogy Kata mondta: otthon azt mondják, Magyarországra kell jönnöd hogy elhidd, itt meg azt mondhatnánk ide jöhetsz, de nem fogod elhinni, annyi csoda van. Lépten nyomon.

Szóval, irány a Furnas tó, vagyis mellette egy kis túra, ami belépős, de van pár csoda vízesés, meg sok érdekesség.
    Maga a tó is szép, de legutóbb már körbe sétáltuk. Most megnéztük megint azt a részt, ahol a vacsink főtt, ahol a cosidot csinálják: a tó mellett, ahol gőzölög a talaj, lyukakat ásnak, berakják a bödönt és ott fő meg.

Mellette van a fizetős kis rész, fejenként 10 euró, de utólag azt mondom abszolút megérte. Szépen karbantartott ösvény, lépcsők fából, tisztaság és sok vízesés. Egészen a sziget egyik legnagyobb vízesésének a tövéig visz az időnként elég meredek út. Hihetetlen alulról nézni a függőleges szikla falat, ahogy jön a vita tetejéről. És lefelé találtunk még olyat is, ahol fürödni is lehetett. Bár csak derékig mentem be, mert hideg volt, de nagyon király élmény.
    Az egész erdő olyan vadregényes, buja, zöld, izgi, Kata szerint tiszta Faun labirintusa. És igaza van.
    Aztán megtaláltuk az erdőben a Casa de Grenát, amit az 1800as években valami angol úr épített. Igazi viktoriánus kori kis vityilló, ami elég sokszor cserélt gazdát, végül a portugál államhoz került, aki nem tudott mit kezdeni vele, az azoriak vissza szerezték és legalább a környékét rendbe rakták, aminek köszönhetően bejárható ez a túra.

Innen vissza a sátor, kis pihi, majd irány a Cosido étterem. Legutóbb is itt voltunk, legutóbb is túl ettük magunkat, most se volt másképp 🤣 Túl nagy adag ez két embernek. Csirke, marha, disznó, zöldségek egyben főve. Előételnek persze kértünk garlic breadet, meg azért egy ananászos desszerter még leerőltettünk. Ja, meg persze egy üveg vörös bor, mert azt mondták az kell mellé 😉
    Kajakóma és a bor beütött, sétáljunk haza, kocsit ott hagyjuk az étteremnél, majd reggel érte jövünk.
    Megnéztük megint a füstölgő kaldeirákat, megunhatatlan, főleg este. Meg persze amiről senki nem beszél, a millió csótány, akik este jelennek meg 🤣 Észre se veszed elsőre, de ha oda világítasz valahova, akkor látod ahogy szaladgálnak fel s alá. Jóvanazúgy.
    Hazafelé pont jött fel a hold, gőzölt minden, mondtam már hogy hihetetlen látvány?

Otthon gyors megkerestük a szállásadónkat, hogy kifizessük, csak készpénzt fogadott, ezért nem tudtuk eddig. Aztán kicsit dumáltunk, volt már Magyarországon és nagyon tetszett neki, kérdezte mizu, majd kérdezte mi a véleményünk orbán Viktorról, ebből lett egy fél óra beszélgetés 😀 Mondta sok közös van Portugáliában és Magyarországon, majd adott ajándék azori metál folk zene CD-t. Ja meg hagyott a sátorban banana passion fruitot, saját termés, hosszúkás, olyan mint a körte.