• Day 3

Nézelődés a környéken, beach és dzsungel

September 1, 2023 in Portugal ⋅ ⛅ 20 °C

Kora reggel kelés, el kéne menni az autóért amit tegnap ott hagytunk az étteremnél mert borozgattunk. De áll a felhő a völgyben akkor már menjünk gyorsan fel magasra és nézzünk le. Hát egy csoda látvány, de ezzel már nem mondok újat 😁 Ahogy a völgyben megülő pára és gőz megcsillan a napfényben. Fotón látszik.

Elindulunk, de előbb megállunk még, a tegnapi vízesés tetejére oda lehet menni elvileg, térkép szerint. Egy csodás miradouroból indul az ösvény, ami le van zárva, de mi úgy értelmeztük hogy csak autóval. 10 perc séta, majd át a növényeken, és egyszer csak kinyílik a táj, előttünk a vízesés felső pereme, szerencsére több szintes, így le lehet ülni anélkül hogy közvetlenül a több száz méteres szakadék szélén egyensúlyoznánk. Az egész élmény, már nem is tudok rá mit mondani, megint csak egy csoda, amit ha itt vagy se hiszed el hogy ilyen van. Mert ilyen nincs.

Autó pipa, irány a part, még nem is láttuk az óceánt. Útközben megálló a Che Gorreana Tea ültetvényen. Európában csak itt van. Gyönyörű a sok zöld tea cserje a domboldalon, háttérben az óceánnal. Idén nem néztük meg a gyárat magát, pedig ingyen lehet látogatni, vezetővel, de már láttuk. Most csak a büfébe mentünk, vettünk helyi teafüvet, meg vettünk itteni kézműves sört, teás és kecske sajtos sütit, ananász tortát. Valamint itt, a gyárban ingyen lehet inni a saját teájukat, ittunk zöld és fekete teát, isteni.

Irány a klasszikus értelemben vett beach, RibeiraGrande mellett a Santa Barbara. Ez itt szörfösök kedvenc helye, most nincsenek monduuk nagy hullámok. Hosszú homokos part, forró homokkal. Kicsit leültünk a partra, meg ittunk két kis sört, én úsztam kicsit az óceánban.
    Van itt egy szuper kis büfé fent a sziklákon, anno imádtuk, most is itt akartunk enni. De sajnos bezárt, pedig pár napja még posztoltak fotókat innen 😕 Hát ez fail. Akkor együk meg a Cosido maradékát. Kocsiból ki, még elég hűvös, talán nem romlott meg. Egy falat, egész jó, de ne itt együk meg, inkább valami kilátó ponton. Oké, irány akkor a Fogo tó, úgyis az a következő program, egy jó kis túra.
    Hát nem. Miután felmentünk félútig, kiderült hogy már nem lehet csak úgy felmenni. A bérelt autók ki vannak tiltva az útról reggel 9 és este 7 között, busz menne fel, óránként egy, 5 euróért, köszi nem. Ez nem volt szimpi, de biztos oka van, elég sokan járnak ide.
    Akkor mi legyen? Következő program a híres lapas grelhadas lett volna, akkor menjünk oda, együnk végre. Újratervezés, át a hegy másik oldalára kerülővel, egész gyorsan kaptunk asztalt. Csoda ki étterem közvetlenül a parton. Szóval lapas (kagyló fokhagymás vajban), garnélarák fokhagymás chilis olajban, helyi kenyér, helyi sajt, paprika mártás, ananászos süti és ananász borral leöntve. Isteni volt minden.
    Idő még van, kis séta itt az öbölben, majd tovább egy kilátó pontra (miradouro) majd onnan megint le a partra, Google maps szerint van ott valami misztikus vulkáni akármi (Volcanic mystery shore, water fusion spot). Huu, hát megint nagyon érdekes, kiállnak a vulkáni sziklák a vízből, patak csorog az óceánba köztük, nagyon földöntúli látvány.
    Van kis rövid túra a szomszéd faluban akkor irány oda. Egy elhagyatott vízműhöz megy fel, útközben van vízesés meg kis tó. Egy furcsa faluban álltunk meg, keskeny utcák, érdekes hangulat. Majd gyalog a szinte dzsungelben, buja növényzet körülöttünk, majd egyszer csak egy gyönyörű vízesés, mily meglepő 😁 kis lábáztatás, kis fürdés, tovább kéne menni, de elég gyatra az ösvény, meg sötétedik is, menjünk most már haza.
    Persze, de útközben még van valami tó is, egy dupla to egy kráterben, még azt se láttuk. Hát még vadregényesebb út, mint eddig bárhol, 1 óra séta kb le a kráter aljára a dzsungelben, közben vízfolyások, források , fák, bokrok, cserjék, minden. Megérte.
    Most már tényleg irány vissza Furnasba.
    Gyors zuhany, menjünk le lábat áztatni oda, ahol tűzforró víz jön fel talajból és van kis medence kiépítve az út mellett. Lábam leégett, de előtte 5 perccel egy helyi motoros fesztiválon vettünk hideg sört, az segített.
    Tovább, kaldeirák, megunhatatlan, ahogy a felkelő hold fénye átvilágít a feltörő gőz közül. Csoda. Misztikus.
    Itt megettük végre a vacsit, helyi péksüti, ananász zselé, helyi vaj.
    Séta haza, nagyon jó hely ez a Furnas, nehéz itthagyni.

Így utólag belegondolva ez egy elég sűrű nap volt, millió érdekességgel.