• Day 4

Singapore

March 4, 2016 in Singapore ⋅ ⛅ 31 °C

Dopoledne přejíždíme o dalších 250 km dále na jihovýchod do Singapuru. Na hraničním přechodu musíme všichni povinně dočasně opustit autobus a přejít přes rentgeny a pasovou kontrolu. Celník důkladně probral moje příruční zavazadlo a k mému údivu mě obral o balíček žvýkaček. Jak jsem se později dozvěděl, je to kvůli tzv. žvýkačkovému zákonu, který v zemi platí a zakazuje i dovoz žvýkaček. Stejně tak je na veřejnosti zakázáno kouřit, odhazovat odpadky či plivat. Singapur je městským státem velmi čistým, moderním, drahým, kosmopolitním a k mému překvapení rovněž i se spoustou zeleně. Z autobusového terminálu se pak metrem přesouváme do Chinatownu, kde se ubytujeme v hostelu Bed&Dreams. Nejikoničtější pohledy na město se návštěvníkovi samozřejmě nabídnou poté, co dojde do zálivu Marina Bay, nad kterým se vypínají moderní mrakodrapy, slavný hotel Marina Bay Sands ve tvaru lodě, ruské kolo Singapore Flyer či socha Merliona, bájného zvířete se lví hlavou a rybím tělem. Nás však nejvíce lákala návštěva futuristických zahrad Gardens by the Bay. Vstup do úchvatných zahrad je zdarma, připlácí se však za prohlídku velkých "skleníků" s unikátní faunou a flórou či za procházku po tzv. skywalk, odkud se nabízí nádherné výhledy na zahrady i na město. Každý den po setmění probíhá v zahradách světelná show doprovázená hudbou známých světových interpretů. Město ožívá samozřejmě i kolem zálivu, kde lze večer pozorovat různé světelné projekce nebo živé koncerty.Read more