• Day 10

Tour de Langkawi na skútru

March 10, 2016 in Malaysia ⋅ ☀️ 32 °C

Druhý den na Langkawi jsme se rozhodli využít k poznání ostrova ze sedla skútru. V místní půjčovně si jej proto pronajímáme na 12 hodin a vyrážíme na stokilometrový okruh kolem ostrova po směru hodinových ručiček. Poprvé v životě sám usedám na skútr, ale jeho řízení je snadné a člověk si rychle zvykne i na řízení po levé straně. Jen je potřeba si dávat pozor před ostatními účastníky silničního provozu. První naší zastávkou se stává hned největší atrakce celého ostrova – Langkawi Sky Bridge. Tento 125 metrů dlouhý most byl dokončen v roce 2005 a nachází se 660 metrů nad hladinou moře na vrcholu Gunung Mat Chinchang, překlenuje hluboké údolí a je zavěšen kabely na silném kovovém pylonu. Nabízí se z něj úchvatný pohled na kopcovité a zalesněné vnitrozemí na jedné straně a Andamanské moře na straně druhé. Přístup k mostu je možný pouze pomocí lanovky Sky Cab se základní stanicí v tzv. Oriental village, přičemž cestou na vrchol poskytne návštěvníkům jednu panoramatickou zastávku s výhledem na přístav Telaga v Pantai Kok. Právě tady pak zastavujeme i se skútrem, ale dalším cílem je krokodýlí farma o pár kilometrů dále. Tu však navštěvuje pouze Honza, zatímco já se rozhodl tento čas využít k samostatné projížďce po Jalan Datai a najít nějaký plácek s přístupem k vodě na malé osvěžení v moři. To se mi podařilo dokonale, neboť po pár kilometrech jízdy zalesněnou krajinou nacházím malý kousek úžasné pláže nazvané Pasir Tengkorak Beach, obklopenou stromy a s minimem turistů. Po krátkém vykoupání jedu vyzvednout Honzu, najíme se a míříme dále po severním pobřeží ostrova až k další pláži Tanjung Rhu Beach, kde se již koupeme oba dva. Původně jsme měli v plánu vyjet na nejvyšší vrchol ostrova Gunung Raya, ale z časových a trochu i bezpečnostních důvodů jsme tuto možnost vyškrtli. Dojedeme proto do hlavního města Kuah, kde se u přístavu fotíme s velkou sochou orla mořského, symbolem ostrova Langkawi, což v překladu znamená "červeno-hnědý orel." Po večeři v místním nákupním centru pak se západem Slunce opouštíme Kuah a za tmy dojedeme do Cenangu vrátit skútry.Read more