Texas 2023

June - July 2023
Roadtrip i Texas Read more

I ørkenen ☠️

June 28, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 31 °C

Op til en altan hvor jeg kunne sidde udenfor med min te- ahhh, indtil solen kom op over taget🙄 varmen her er helt anderledes “god” den er tør, så det er lidt bedre at være ude når det er skygge. Altså forsat mega varmt😝 i dag 41-43 grader😵 Vi startede dagen id med at være lidt forvirret over hvor vi var i forhold til parken Big Bend. Men vi fat ud af at der ligesom var 2 parker. Så vi tog på tur i Big Bend Ranch Statepark, for det er ligesom den park vi bor i. (altså ikke Big Bend) inden vi drog afsted, gik vi lige en morgentur og tog en svømmetur i poolen. (Føj den er jo for varm) Vi smurte en madpakke og tog vores mega gode køletaske med. Så kørte vi ud i den vildeste landskab - som på månen jo😳 kørte over 100 km. - men det er jo ingenting heromkring😜 vi var også lige et besøgcenter i nærheden på vejen tilbage, jeg skulle sådan tisse, og der var ingen wc’er🙄 Så jeg kørte lige “hjem” og tissede😃 (Dennis gik imens og kikkede efter slanger - han så ingen😉) første gang jeg har kørt bil i USA siden 1992😂 Det gik fint👍🏻
    Sen eftermiddagen blev brugt på at vasketøj ved den nærliggende campingplads, som er ejet af stedet her. Det var så fornuftigt😇 Vi måtte kører frem og tilbage selv om der måske kun er 500 meter. Men det er bare for varmt at gå - det er sindssygt🥵🔥 det eneste gode ved varmen var at vasketøjet var tørt på 50 min. mens vi bade i campingplads poolen, som heldigvis var lidt koldere (32 grader måske) end den pool vi var i, i går og i morges👍🏻
    Så klar til resten af ferien(med rent tøj) tog vi en øl og nød livet - endnu engang. Vi er SÅ taknemlige og jeg savner vores børn🥰 Men de har der godt💜
    Mine kjoler er med faktor 50👍🏻 og det er der brug for🔥
    Pizza til aftensmad🍕

Ud i ørkenen endnu engang🔥

June 29, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 39 °C

Ej føj😵 vækkeuret ringede kl. 6 fordi jeg ville nå at drikke te på altanen inden solen kom. Det var barsk at komme op- men det var det værd. Vi så også lige flagermusene flyve “ i seng” dejlig at sidde udenfor, uden at det er for varmt. Vi måtte lige ned i poolen inden vores kører tur😎🏊🏻‍♀️🏊🏽‍♂️ selv Dennis er glad for poolen. (Ca. 36 grader🙄)
    Jeg smurte lige et par sandwich og hentede noget is til vores køletaske😉 man skal være beredt🔥 Det kan være farligt i den varme hvis man “strander” med bilen. Så meget vand og sodavand i boksen.
    Vi kørte i det vildest ørken/bjerge😳 Det blev meget varmt hen ved 11-12 tiden. Vi blev mest i bilen, når vi var ud og kikke var det max 10 minutter. (Også fordi Dennis var bange for farlige dyr😉)
    Vi så nogle ørkendyr😃 en kangaroo rat - en Road runner - Jackrabbit - men det eneste jeg fik et billede af var en ko😂
    Og så kaldte Dennis mig fru. Pigalopp - jeg syntes mere jeg er Mary Poppins😁 og i det tørre mudder manglede der en brik (se billede) - jeg savner et godt puslespil😜.
    Vi kørte knap 200 Km. Ud og hjem. Vi tog en hurtig middagslur (vi havde jo være frygtelig tidlig oppe😜)
    Så hoppede vi i poolen igen, der er håndklæder og det hele - det er et meget fint sted vi bor - helt alene😉😎 der har max være 2 andre i poolen, når vi har været der.
    Et par øl på værelset og planlægning af vores næste træk😉 Jeg kommer til at “savne” den tørre varme☹️
    Vi spiste godt og rimeligt billigt (og alene) på hotellets bar + en cowboy🤠

Længste køredag😵‍💫

June 30, 2023 in the United States ⋅ ⛅ 38 °C

Afsted kl. 7.45 og fremme 17.30 og næsten ingen pauser. Føj det var hårdt. Men nu er det heldigvis overstået. Dennis kørte os sikkert helevejen🙏🏻 De første 6 timer vil jeg så også sige at det var ret nemt, da der kun var os på vejen og måske Max 20 modkørende på 6 timer😳😳 det var ørken. De første 3 timer sad jeg troligt med min telefon for at tage billeder af nogle ørkendyr. Og vi spejdede begge ud i det åbne landskab og så intet - ikke før Chip (fra Chip og Chap) kom løbende og vi kørte ham over😱😱
    Som I kan se af billederne har det været mega kedeligt. Foruden at vi 2 gange blev tjekket at grænsepatrulje - vi slap nemt igennem. Den enegang skulle vi lige åbne de bagerste vinduer og næste gang skulle vi lige vise pas. 2. Gang var der store billeder af efterlyste mænd👀
    Vi kørte langs jernbanen i langtid og så kom der et laaannnggtt tog. Jeg filmede i 2 minutter mens vi kørte😳 I kan jo se video hvis I gider😜
    Det fineste gamle hotel - hvor vi boede på er værelse der før var er kontor. Vi tog en slapper på en lille time og så ud i byen😱 Det var en smuk by, men jeg tror vi var de eneste turister (og rige mennesker) Det var på ingen måde rart at gå rundt i🫣 Det er bare grænseby og alle skulle over grænsen hjem på weekend tror jeg. På gå ben med kufferter. Efter vi havde undersøgt på nette hvad der var omkring blev vi ikke klogere. Vi gik ind et dyrt sted og drak en øl og tænke os om. Fandt et udendørs sted lige ved vores hotel, hvor der var vagter/politi. Vi købte en burger og en øl i sikre omgivelser. Tag aldrig her til!

To the Beach

July 1, 2023 in the United States ⋅ 🌬 31 °C

Jeg glæde mig virkelig til morgenmad - fordi på hotellet var den fineste morgensmads restaurant hvor vi endelig skulle have breakfast Tacos🌮 (det er nemlig en ting😉) SÅ åbnede de først kl. 10🙄 Der var vi jo forlænget på farten🚗💨💨 men se billeder hvor fint det var.
    Ud af den skrækkelige by Laredo - men lige omkring et outlet center og et supermarked, det vat lige så grimt som alt det andet. Jeg fik mig dog lige en kjole mere og et par glimmersandaler😉
    Laaanngg kører dag igen 4,5 time fra ca. 11.30-16.00
    Vi kom frem og blev nok lidt skuffede i forhold til prisen😬 og at der er sygt mange mennesker (håber det er fordi det er weekend) Vi har booket 4 nætter. Det er det grimmeste hotel og det “billigste” Jeg vil sket ikke skrive om hvad det koster🫣 men det er fordi det er weekend👎🏻
    Vi løb ned til stranden -5 min. på gåben💪🏼 og hoppede i havet, det var skønt😃 gik en kort tur langs stranden. Der vat SÅ skønt ( og virkeligt varmt😉)
    Efterfølgende endte vi selvfølgelig på en bryggeri🍻 Som er vores nabo😬

Strandliv

July 1, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 29 °C

Der er lige et billede fra stranden i går aftes🌝
    Vi var vågne kl. 6 - men vi hvilende da lige en time mere😉 Dejlige senge og puder, der er vist også det eneste gode ved det her sted. Kæft det er gammelt og grimt!
    Vi spiste havregrød til morgenmad😁 Vi bliver jo nødt til at spare et eller andet sted🤑
    Vi tog på tur til et havskilpadder oplysnings og rescue center. Det var sjov at se. Og bagefter til et naturcenter med alligators og fugle😊
    Hjem og spise sandwich (sparer igen👍🏻) ud og shoppe lidt - Solbriller som ses på selfie😎 jeg har glemt det ene par af mine solbriller med styrke🙄 irriterende! Derfor har jeg kun nogle lilla lidt lyse briller og solen er skarp. Så derfor har jeg købt de mørke. Så er jeg bare virkelig “blind” - men så kan jeg bade med dem💪🏼
    Stranden kaldte og vi var i vandet flere gange. Selv Dennis er glad ved det🥳🥳
    Bad og ud og spise fiskeTaco🌮 bagefter så vi solnedgang og fuld månen på stranden. Vi er lige som ude på en tange, så man kan se solnedgang på den ene side og måned der står flot over vandet på den anden side.
    Og i morgen tidlig skal vi på stranden og se solopgang 🌅

Endnu en dag ved stranden

July 3, 2023 in the United States ⋅ ⛅ 31 °C

For at jeg ikke glemmer det😉 Klorvand, altså deres drikkevand er SÅ meget klor vand. Men til gengæld er det gratis når vi er ude og spise🧊 Men vi har heletiden købevand i vores køleskab og køleboks💧
    I dag skulle vi op og se sol opgang. Men vi var for trætte(total sløvsind) I morgen gør vi det!
    Vi var nede og morgenbade ved 8.30 tiden - allerede meget varmt. Og der var rødt og lilla flag, som betyder at man skal passe på bølger og måske giftige dyr. Jeg var hurtig i og op igen. Dennis sprang over😉
    Vi kørte en “lille” tur til en anden strand på den anden side af bugten., Mobilerne sagde velkommen til Mexico og der var også en grænse vagt der tog vores oplysninger👀 De har helt styr på os. (Det tog en time at kører derover)
    Vi bade og gik vi en tur. Der var ikke så mange mennesker. Men dem der var, var kørt i deres pickup truck ud på stranden og de fiskede i vandkanten.
    Vi kørte forbi noget SpaceX - Dennis syntes det var sjovt😉
    På vej tilbage så i helt vidt mange rejekuttere. Tænk Forrest Gump😉 og se billeder.
    Morgenmad var havregrød, cacaomælk og grapefrugt juice. Frokost var “hjemme” smurte sandwich👍🏻
    Jeg slappede lidt af mens Dennis gik en tur i heden🥵 Han købt billige solbriller😎
    Så måtte vi ned og bade igen. Der er ca. 5 min. Gang til stranden. Vi bader - går ca. 1 km. langs strandkanten. Bader igen, går tilbage og bader igen. Så er der ca. gået 2 timer😃🏊🏽‍♂️🏊🏼💧💧 Vi tog så også lige en dukkert i poolen på hotellet🏊🏼🏊🏼💧💧💧 Så var vi også helt i opløsning😅
    Pause på hotellet - planlægning af næste træk. Ud og spise på en skøn restaurant - hvor de spillede det helt rigtige musik🤠

Afslapning

July 4, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 29 °C

Vi skulle på stranden og se 4. Juli strandparade🇺🇸🇺🇸 (ja vi skulle også have set solopgang men vi sov endnu engang forlænge😂)
    Kl. 9 gik vi på stranden, vi bade og så parade, den var lille😉 Vi bade endnu engang og gik hjem. Tog bilen til “vejs ende” ca. 13 km. Ud af halvøen. Der var trucks på stranden og heste😉
    Hjem til frokost sandwich.
    Afslapning. Mens Dennis endnu engang gik en tur i middagsheden🥵
    Dennis har fået kuffert kuller og jeg har fået vild hår af alt det vand, tror nærmest ikke mit hår har været tørt siden vi kom til USA😅
    Vi bestilte hotel til den næste destination, top lækkert håber vi💪🏼 Det har vi fortjent over på det her bras af et hotel!
    Eftermiddags rutinen. Ned til stranden - bade - gå ud af stranden - bade - gå tilbage - bade og hjem. I poolen igen. Den er varm🥵
    Ud og spise og hjem og se TV 😂 Vi var færdige med det her sted. Vi forsøger at holde os vågne til 21.15 og se fyrværkeri🎆🎇 Vi klarede det - vi så et “show” på 20 min. 😳 De er sindssyge de amerikanere.

Væk fra strandlivet

July 5, 2023 in the United States ⋅ 🌙 27 °C

Op kl. 6 så vi endelig kunne se solopgang - og så var det overskydet🙄 typisk😃 vi havde te og kaffe med og sad lidt på stranden. Bølgende var for høje så jeg kunne heller ikke bade🙄
    Tilbage og pakke og afsted fra det skrækkelige hotel!
    Vi skulle køre i ca. 4,5 timer - på vejen så vi en kæmpe Ranch King Ranch. Vi havde bestilt en rundtur på 1,5 time. Vi blev kørt rundt i en lille bus og så et meget lille udsnit af deres kæmpe Ranch. Vi så deres kvæg og guiden fortalte om den lange historie på stedet. Det var spændende - dog havde jeg håbet at se nogen cowboys😂
    På køreturen så vi virkelig mange vindmøller. Så de har lidt ud over olie😉 og vi så mange bomuldsmarker.
    Videre til vores endelige destination - Fulton/Rockport 👍🏻 Endelig et virkeligt lækkert og lidt stille sted😃 Førsteparket til bugten. Jubbiii😊
    Vi spiste på hotellet restaurant som var fin. Også her vi kan spise morgenmad(som er med i prisen👍🏻)

Sightseeing og regnvejr

July 6, 2023 in the United States ⋅ 🌧 27 °C

Skønt sted at vågne op - med udsigt til bugten. Det var desværre overskyet igen. Måske jeg når at opleve solopgang i morgen🙏🏻
    Der var morgenmad med i prisen og det var skønt😋 Men vist meget godt at det ikke er alle steder vi får det. (Lidt for mange kalorier🙃)
    Det regnede, så vi tog bilen på eventyr. Vi kørte tilbage af bugten over bro og med gratis færge over til havet. På vej tilbage blev det virkelig meget regnvejr🌧️ Albert ringede ang. pool og Dennis chiliplanter, som han har ansvar for. Han fik et par råd👍🏻🌶️
    Ud og handle og hjem på vores dejlige værelse og spise frokost.
    Eftermiddagen turen var en gåtur i vores lille by Fulton. Og derefter en mindre bil udflugt til Rockport. Men alle butikker. Ar lukket kl. 17 hvor vi ankom👎🏻
    På vej tilbage kørt vi ud på en lille “ø” se foto med vandveje og film. Så bor de der med deres båd i baghaven i kæmpe huse.
    Stille og roligt ud og spise og hjem i seng.

På badeferie igen😉 Galveston

July 7, 2023 in the United States ⋅ ☁️ 28 °C

Vi havde ikke rigtigt netværk, så vi kunne ikke ligge vores blog op før her til morgen.
    Vi tog os god til det pragtfulde sted. Vi gik en morgentur i den dejlige overskyet temperatur. Nogen for mig😊 Dejlig morgen mad, bad og så videre på tur. Jeg tog os naturligvis ud over land, så vi kunne opleve noget.
    Vi stoppede og så en stort træ😀 og i en lille by og spiste vores sandwich. Og vi kørt videre og holdt pause ved et gratis akvarium med områdes fisk. De var store😬 Vi kørte forbi alle mulige samfund - rige og meget fattige. Og forbi et atomkræftværk og pKÆMPE industri område hvor de lavede alle mulige giftige ting. Ikke kønt. Den sidste time kørte vi langs havet og så de flotteste huse på pæle.
    Vi ente på vores typiske USA hotel. Men heldigvis lige ved stranden. Nu håber jeg på en solopgang🙏🏻 Vejret er blevet godt igen. Sol og varmt. Dog heldigvis noget køligere her ved vandet, med blæsten.
    Helt tilfældigt er vi landet her samtidig med en af Rasmus gamle venner og deres familie. Dem mødtes vi lige med et par timer og udvekslede erfaringer med Texas. De var lige kommet og vi kunne fortalte dem lidt, de skulle nogle af de samme steder hen som vi har været. Hvor mærkeligt er det lige😳 os fra Strøby Egede og dem fra Strøby.
    Vi spiste udenfor ved stranden og vejen. Det lufter så jeg kan klare de ca. 30 grader. (Som føles som 39!)