Texas 2023

June - July 2023
Roadtrip i Texas Read more

20 timers rejse til Dallas Texas

June 18, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 35 °C

Turen gik virkelig godt. Men 11 timer i et fly😅💺🛫✈️ + 1 1/2 time til Finland, det var barsk. Godt vi havde lagt lidt penge for bedre benplads💪🏼🎉
    Fik en stor GMC😳 og kørte en halv time til et SÅ typisk hotel. Nu på en bar/restaurant tæt på hotellet. Fortjent en stor øl efter at ha’ været vågen i 20 timer og skal klare 3 endnu🙃🥱
    Og her er alt for varmt måske 35 grader - og så sidder vi her i den ondeste aircondition og fryser lidt🙄 De er sku lidt mærkelige🥶.

Varme🥵

June 19, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 37 °C

Hold nu op en nat😵 Vi stod op 02.30😂 Vi drak te/kaffe et par timer. Så forsøgte vi at sove igen kl. 04.30-06.00 - det gik ikke særligt godt🥱
    I bad og heldigvis var der morgenmad kl. 07.00. Så kørte vi ud og handlede, så vi havde vand, kop havregrød(til de hoteller som ikke har morgenmad inkl.) lidt chips, (vigtigt med salt i varmen😉) Vi købte også en køletaske det har vi savnet de andre år.
    Vi var de første turister i Stockyards Fort Worth kl. 09.00
    Vi så alt det turister skal se🤠🐂
    Longhorn og cowboys og verdens største Honky Tonk til 6000 mennesker 40 barer🍻 og 2 scener, og store dansegulve💃🏼🕺🏼🤠 Vi var sunde og spiste en stor salat med kylling i den kæmpe, næsten tomme, honky tonk. Derefter hjem og slappe hele eftermiddagen og bade i poolen på parkeringspladsen. Så typisk ved de her billig hoteller. Det var som en sauna udenfor og TV advarede om den ekstreme varme🇺🇸
    Vi gik lige 400 meter hen på et spisested til aftensmad og svedte hele vejen🥵 Og så kører de den ondeste aircondition 🥶 Så vi må have trøjer med og på🙄.

Køredag til Austin

June 20, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 39 °C

Sovet virkelig elendigt igen🙄🥱
    05.30 gav vi op. Te/kaffe og motelmorgen mad. Vi kørte tilbage til downtown Fort Stockton for at se en over 100 år gammel rodeo hal( som var lukket i går) Det var en virkelig god oplevelse🤩
    Derefter VIP rundtur på Dallas Cowboys stadium🏈🏈 der kunne være 95.000 mennesker😳 Dennis var glad og det var da også fint😉 Derefter hurtig Mc D😉 og så 3,5 time til Austin. SÅ vilde motorveje de har. Vi klarede alle sammenfletningerne😅
    Fremme kl. 17 ved endnu et “flot” hotel😉
    Hurtig afsted ud i sommervarmen. Det var 40 grader - og pga. luftfugtighed var det som 50 grader🥵 Det var vildt. Vi gik 750 meter til et gammelt spillested. Hørte musik og fik nogle virkelige gode IPA øl🍻 Det var lidt meget blues, men det var ok🤠
    Måske finder vi også noget aftensmad🤪 Vi fik lidt dyr aftensmad - men det var også virkeligt godt.
    Hjemme kl. 21. Heldigvis har vi Air con. Men de larmer hele natten🙉

50 grader🤯

June 21, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 37 °C

Igen i dag 40 grader som føles som 50 pga. luftfugtigheden🥵
    Vi kom tidlig ud af døren oven på en lidt for begivenhedsrig nat. Dennis blev dårlig og måtte kaste op og det var ikke pga. af øl. Men heldigvis kunne han sove videre derfra. Kl. 04.00 var vi åbenbart lydvidner til en film de optog ude på gangen🫣 en stor sort mand (lød det til) råbte flere gange “get the fuck out - bitch!” Mens han gik rundt ude foran vores dør😱 Det her hotel er bare for billigt. Vi låser en ekstra gang i nat.
    Vi gik afsted kl. 8 og vi så meget af byen + et museum(mest for at få kulden) - vi gik i 6,5 timer og mange km.
    Pause på værelset, hvor der ikke havde være stuepige. De ved nok ikke vi er der😂 For i går da vi kom kunne vi ikke få nøglekorte til at virke. Vi forsøgte med nye nøglekort. Men til sidst gav hun os bare et andet værelse.
    Afslapning og ud og handle med bilen. Vi købte havregryn og mælk, juice osv. Der er altid køleskab på værelserne. Og vi har jo den bedst køletaske.
    I går da vi kørte puttede vi 2 små spande is (der er også altid en ismaskine på hotellerne) i den sammen med vores sodavand og lign. Der var forsat is i da vi nåede frem. Og der havde bilen endda stået i 2 timer i solen (40 grader) mens vi var på stadion rundtur.
    Her til aften gik vi lige 20 min. hen til en hyggelig gade. Jeg var gennemblødt af sved🥵
    I byen åbner de nogle kølehuse til de hjemløse og familier uden Air con. Ja man kan dø af varme!
    Hov så kunne vi ikke finde noget sted at spise og vi stod der som 2 turister - så selvfølgeslig kom der en cykelmand og tilbød en tur til det bedste mexi sted. Ok vi var på. 170 kr. for en tur gennem byen - det var pengene værd💪🏼 og maden var god. Og vejret blev helt vildt mens vi var der😳 kæmpe storm og regn. Vi gik hjem i køligere vejr og lyn på himlen.

Ændrede planer

June 22, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 34 °C

Vi sov næsten længe😂 til 6.15😉 men så havde vi tid til at planlægge dagen. Vi fik talt os frem til at leje cykler, man kan cykle langs floden. Og vi kunne cykle ud til et badested. Barton Springs. Lige noget for mig, koldt vand🤩
    Vi måtte trække tiden fordi cykeludlejer først åbnede kl. 10. Så 9.40 afsted med os. Gik 20 meter og så begyndte det at regne ret meget🙄 tilbage på værelset og tage en ny beslutning. På bil tur ud i bakkerne omkring Austin og Colorado river. Det endte med at blive en heldagstur. Men vi så lidt af landet, et par byer og købte noget frokost(sandwich) i en gigant supermarked. Vi spise på en parkeringsplads uden for byen med Air con tændt😉
    Næste hjemme så vi en parkeringsplads og tænkte hvad er det. Vi parkerede og gik op af mange trapper i eftermiddags heden. Og så var det Austins højeste punkt med en fantastisk udsigt🤩
    Vi kørte efter gps og havde slået motorvej og betalingsveje fra. Det var fint, så vi kunne se det mere “reel life”
    Afslapning fra 15-17 derefter ud i varmen igen. Nu føltes det “kun” som 41 grader😅 aftensmad på en god og “rigtig” stemning mexibar. Portionerne er virkelig store. Jeg tror ikke vi har spist op en eneste gang.
    Så skulle vi se flagermus. Det er nemlig en ting her i Austin, hvor de har den største koloni af Bats i nord Amerika. Efter solnedgang flyver de alle ud på en gang og det skulle se vildt ud. Men vi var mange der blev skuffede her til aften. Vi stod flere 100 mennesker og ventede. Og så gad de ikke flyve ud😆 Vi så dem under broen. Så virkelig svedige og dehydreret efter en times venten, gik vi hjem😟🥵

Cykeltur

June 23, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 36 °C

Vi gik en lille morgentur bare lige for at få varmen😜
    Kl. 10.00 stod vi foran cykeludlejningen. Og vi lånte et par fede(næste helt nye) cykler🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♀️💨 endelig var vi i vores rette element😃 det var skønt at cykle🤩 det blev til næste 30 km og og ned langs floden. Efter 20 km. betale vi 10$ for at komme ind til en naturlige pool. Det var så skønt og koldt frisk vand. Vi cyklede 10 km. mere og var ved at kollapse i varmen🥵
    Vi var til nedkøling på vores hotel fra 14.30-16.30
    Derefter måtte vi downtown - og opleve det sidste af Austin. Vi er lidt skuffede, fordi vi ikke rigtig fandt noget godt musik de andre aftner. Og måske var vi bare for trætte om aftenen og varmen gør det bestem ikke nemmere. Her til aften fandt vi noget musik og var på flere værtshuse med musikkere- men musikken var lidt for ungdommelig til os👵🏻👨🏻‍🦳 Så godnat inden kl. 22😉

Ud på landet - dejlig omvej

June 24, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 38 °C

Vi valgte at køre en stor omvej på vej til San Antonio. Vi ville se en lille by el. to på vejen. Jeg sidder jo altid med kort når vi kører også selv om GPS kører på skærmen i bilen. På kortet kan jeg se små i koner og ting som måske er værd at kører forbi. Så jeg fandt da lige en nationalpark på vejen. Det var et stort flodleje. Vi gik lidt omkring i varmen🥵 og jeg fandt naturligvis et badested - det var desværre ikke rigtigt koldt.
    Vi kørere langs en vej måske 50 km. og der var måske 30 Winery - kæmpe gårde der lavede vine. Der kørte simpelhen flere shuttlebusser mellem vin gårdene. 🍷 Så der kunne smages vin.
    Så så vi Frederichburg en hygge lille turist by. Hvor vin turisterne boede😉 Vi købte mest en sandwich i supermarked til frokost. Og kørte videre til Luckenbach, alletiders lille cowboy “by”/sted. Der bor vist 3 mennesker og en kat😂 Der sad en cowboy og spillede de helt rigtige Country sange på akustisk guitar🪕 ærgerligt vi var i bil og ikke skulle overnatte der🤠
    Videre til storbyen og endnu et grimt hotel som lå lige under motorvejen men det var billigt😂 og det kostede kun 15$ for parkering pr. nat😜 og 8 min. gang fra midtbyen👍🏻 (glæder mig alligevel til lidt luksus i Big Bend🤩).
    Hurtig bad efter at have svedt igennem flere gange i løbet af dagen🥵 og så ned i downtown. Total turist helvede😳 Vi er snart færdig med stor by!
    Nåh vi fandt et pizzaria hvor de kun havde plads udenfor🥵 Så spisning i 34 grader som føles som 44, jeg er helt rød i hovedet og sveder hele tiden😂 jeg har Spring water og min vifte som lidt hjælp😝
    Sidste bar kommer der en ind som pudser cowboy støvlet, det var sjov, i sær fordi Dennis have teva sandaler på🤣

The Alamo og Lang gåtur på River Walk

June 25, 2023 in the United States ⋅ ⛅ 28 °C

Vi sov til kl 7💪🏼 lang indflyvning til dagens bedrifter. Vi spiste havregryn af en kop😉 Af sted kl. 8.45. Vi så The Alamo. Og sangen “Davy Crockett” af Preben Uglebjerg fra 1956, som jeg tror jeg har hørt hos Oldemor på en gamle pladespiller, fik en helt ny betydning🤠🌵
    Derefter ca. 10 km frem og tilbage langs River Walk. Vi kom frem til et hyggeligt sted helt tilfældigt. Her spiste vi en sandwich og drak meget vand, is te og lemonade😅 Der er for sindssygt varmt, selv Dennis må indrømme det er vildt. Vi måtte hjem på hotellet og køle ned. Så afslapning fra 14-16. Så ned og handle noget vand/sodavand, så var det bare blevet endnu værre med varmen, så vi svedet igennem endnu engang. Vi mødte en del hjemløse, det er ikke så rart. En spurgte om hun måtte få noget af vores vand(vi havde købt en gallon) Det fik hun naturligvis.
    Jeg har dejlig soleksem på begge ben - især lår🙄 jeg må heller holde mig inde i morgen.
    Afsted til aftensmad og Mexicaner mad. Vi tog lige alle vores tomme vandflasker - fyldte dem med vand og isterninger og stillede dem ved en hjemløs der sov med hendes 2 hunde.
    Vi ventede 40 minutter i heden🥵 (fordi vi ville sidde indenfor) på et bord på en populær og billig restaurant - det var god mad🌮🌽🌶️🥑🧀🌮 Hjem igen - solen var heldigvis gået ned. Men det føltes forsat som en stor føntørre. Den hjemløse dame var vågnet og fået selvskab af nogle venner. De bad om vand, vi sagde at det var os der havde givet dem vand. Så undskyldte de og sagde mange tak. Stakkels mennesker😒

Rejsedag og endnu en omvej

June 26, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 38 °C

Afsted fra det lidt tarvelige hotel. Nu kan det kun blive bedre🙏🏻
    Vi skulle lige se en lille by med charme og det virkede så hygge selvom vi var der om formiddagen. Vi er SÅ meget klar til mindre byer🤠😎
    Så til et Outlet center, hvor jeg heldigvis fik 4 nye outdoor kjoler. De er ligesom lavet af badetøj stof, har købt nogle de andre år, det er ligesom det eneste jeg kan holde ud at have på i denne varme🥵
    Videre til en anden lille støvet western by, også mega hyggelig. Ud over land til vores endelig destination - Bandera, “the cowboy Capital of the World” 🤠😉
    Vi havde booket det skønneste lille “hytte” ( vi blev helt ked af det kun var for en nat). Ud i heden selv om kl. var blevet 16.30. Vi fandt et par barer og noget at spise. Her er så meget Country musik, men desværre ikke så meget om mandage🙄 Men det er også meget godt, for i morgen skal vi køre i 6-7 timer😉

Lang køredag 🚗

June 27, 2023 in the United States ⋅ 🌬 41 °C

Dennis kørte os sikkert frem til ørknen - Big Bend⛰️🔥 Helt vildt øde er her. På vejen handlede vi så vi kunne smører sandwich og spise bare lidt sundt😉 Vi var nærmest helt alene på vejene de sidste 200 km😳🚗🚗💨
    Heldigvis kom vi frem til det vildeste sted midt i ingenting!
    Dejlig pool vi havde helt for os selv - dog var den 36 grader varm😕
    Kold Gin og lidt tonic 😅
    Lidt aftensmad og øl var velfortjent🤠💪🏼😎