Snorkling och strandhäng

February 21 in Mexico ⋅ ☀️ 26 °C

Den här dagen skulle vi till stranden och åka på en snorklingstur. Vi tog bilen ända fram till stranden denna gång. Väl framme fick vi ett erbjudande om ett paketpris på parkering och snorkling. Mycket passande!

När det väl var dags för snorklingsturen var vi lite oförberedda så det blev lite stressigt att hämta vår egen snorklingsutrustning från bilen och fixa andra praktikaliteter. Innan själva snorklingen tog båten en sväng så vi fick se mayaruinerna från vattnet.

Väl i vattnet fick vi se en del färgglada fiskar. Korallerna är inte så många, men det fanns några fina tunna, men stora, bladliknande koraller som vajade i vattnet. Höjdpunkten var att se rockor! Andreas såg flera stycken.

Lite senare tog vi in på en strandklubb där vi vilade på solstolar i skuggan. Med tanke på de hutlösa priserna längs stranden var det här stället relativt prisvärt. Vi tog det lugnt ett tag tills vi blev för rastlösa (läs: Filips mobil dog så ingen mer e-bok) och begav oss tillbaka till staden.