Aan boord stappen van MS Nordnorge

November 15, 2023 in Norway ⋅ ☁️ 2 °C

Al zoveel over gesproken, zoveel over geschreven, zoveel over gehoord. En vanavond om 19:00 stonden we op de (figuurlijke) drempel van de Hurtigruten Terminal in Bergen 'Jekteviksterminalen'.

Bij de receptie werden onze paspoorten gecontroleerd en kregen we een envelop met info en een keycard. Een verdieping hoger volgde een safety briefing naast de lounge.

Onze pasjes werden gescand, en we liepen via de overdekte brug het prachtige Hurtigruten MS Nordnorge op! Het interieur valt direct op: hout, natuurtinten, en opvallende details zoals verlichting achter gebroken ijsachtig plastic. Onze cabines zijn op dek 6, receptie en eetzaal op dek 4, en op dek 7 de Explorer Lounge (waar ik nu zit).

Het avondeten was in buffetvorm, met voldoende plek in het sfeervolle restaurant. We namen voorgerechten, hoofdgerechten en desserts. Veel al vooraf in porties klaargelegd waardoor je uiteindelijk een bordje vol hebt met van alles de juiste hoeveelheid. Na de voorgerechten zijn we uiteraard nog een rondje gegaan voor de hoofdgerechten en ter afsluiting enkele dessert gerechten, denk aan een kaas met compotes, brownies, chocolade-espresso-ijs, cheesecake, fruit, vanillecustard, en meer.

Om 20:30 stonden we op het buitendek en vertrokken we uit Bergen.