Zaterdag

May 6, 2017 in Ireland ⋅ ⛅ 9 °C

Veel wakker geweest deze nacht, alles kan je horen van binnen passerende mensen maar door het enkel glas ook alles van buiten.
    Vandaag is het onze 11de huwelijksverjaardag. Het is bewolkt maar droog. Eerst ontbijt in het restaurant, redelijk veel volk en kleine tafeltjes. Er is geen buffet maar een toog, hier moet je vragen wat je wil hebben en er is alles van een engels ontbijt. Toch wat raar en ik heb liever een buffet maar ik denk wel dat zo veel minder afval hebben en dat er minder word verspild. De kwaliteit is echter zeer goed.
    Na het ontbijt wandelen we naar Trinity college, het is sneller te voet dan met de bus. Onderweg zeker elke 50m word je aangesproken om tickets voor tours en hop on bussen te verkopen. Het college is groot en goed onderhouden, mooie gebouwen en we gaan naar de book of Kells. 9€ inkom om een boek te zien van het evangelie is ons te veel, voor een book of Kelts wat we eerst hadden verwacht hadden we het wel gedaan maar dat bestaat niet :) er stond toch een serieuze rij. Iets verder aan de bibliotheek van Berkeley stond een Sphere in Sphere kunstwerk, kon uit een film komen.
    Na een ommetje gaan we window shoppen bij het Irish art center, mooie spullen maar wel duur, al doen we wat ideeën op voor thuis.
    Hier stop ook de bus en we stappen op van halte 4 tot 15 waar we uitstappen aan de Kilmainham Gaol. Een oude gevangenis wat nu een museum is. We nemen de short tour (highlights) en kunnen eerst in het museum rondkijken want we moeten een uurtje wachten.
    Net als we rond zijn en elkaar bespied hebben start de tour. Indrukwekkend al had ik er nooit willen zijn vroeger. Na het gevang gaan we in een pub iets eten en wandelen dan naar Phoenix Park op zoek naar de herten die er vrij rondlopen.
    Het park is 1,5x groter dan central park in NY en dus zoeken naar een speld in een park...
    Gelukkig wat research en snel vinden we de herten, voorzichtig komen er enkele af voor wat brood. Mooie en lief maar je mag ze niet aaien. Het is de tijd van het jaar dat alle geweien afgevallen zijn en er nieuwe groeien.
    Nog wat wandelen en dan naar de stop 18 om terug naar het hotel te gaan. Hier even rusten want we hebben toch wat km's gedaan. Om 19:15u gaan we eten in de kelder, lekker en voldoende waarna we nog een avondwandeling maken om het eten te laten zakken.
    Opnieuw veel volk een, aangestoten op de meest rare manieren. Veel zatten al maar ook veel ambiance. Alle kroegen zitten overvol.
    Moe maar voldaan gaan we terug naar het hotel voor een verdiende nachtrust.
    Het was vandaag 15 graden en soms kwam de zon erdoor. Uit de wind is het aangenaam maar helaas zijn die plekjes schaars.