Daguitstap

August 15, 2015 in Indonesia ⋅ ⛅ 25 °C

Ik heb alweer slecht geslapen, al ligt dat niet aan Bali want ik heb dat overal. Peggy heeft goed geslapen en het heeft geonweerd vannacht. Vroeg opstaan voor een laatste duik op het wrak. Te water voor zonsopgang maar er is twijfel vanwege de hoge golven. We proberen het toch en het lukt al is het spannend. Zicht net als de Oosterschelde in de bovenste 6m. Veel stroming, stof en donker, dieper is het toch nog mistig. Na een duik van 46min. duurt het toch een kwartier alvorens ik uit het water geraak, golven van 2m hoog en dus wachten op een langere pauze of rustiger moment. Het lukt veilig al was ik toch even ongerust. Net voor mij hebben ze een vrouw er met drie man moeten uithalen. Verdere duiken zijn vandaag dan ook uit veiligheid geschrapt.
    Peggy staat me op te wachten na de duik, we betalen enkele miljoenen voor 12 duiken en nemen al mijn spullen mee. Nog een fooi voor mijn vaste gids/buddy en dan gaan ontbijten.
    Na het ontbijt neemt Maddy ons mee naar de Git Git waterval, meer winkeltjes dan waterval, mooi maar niet wauw, we hebben al mooier en groter gezien. Dan rijden we verder de berg op en stoppen even aan een meer voor enkele foto's en langst de kant van de weg voor de apen nog te voederen.
    Volgende halte is het tempelcomplex van Pura Ulun Danu Bratan ( en dan verschieten dat je het niet onthoud) hier is echt veel volk, tientallen bussen en 4 parkings met auto's. Gelukkig is het groot genoeg. We lopen er rond en nemen wat foto's, het complex ligt aan een meer wat voor mooie plaatjes zorgt. We hoeven ook geen sarong aan want in de tempel zelf mag je niet komen.
    Maddy wacht bij de auto en na een uurtje hebben we het gezien. Ze rijd met ons nog even verder naar de lokale markt voor een souveniertje en zo kan zij ook inkopen doen.
    Dan terug richting Toyabali, onderweg nog enkele stopplaatsen voor foto's en nog een tempel ( Beji tempel) klein, weinig toeristen en zelfs Maddy was er nog niet geweest. wel heel mooi vesierd en vriendelijke kinderen die er aan de inkom zaten. De tempel is anders van uitzicht en versiering dan al de rest die we al hebben gezien. Nu nog nog een uurtje rijden naar Toyabali waar we nog even van de zon kunnen genieten. Dan om 18:40u gaan eten want we hebben beide grote honger. We nemen allebei een pasta bolognaise die goed smaakt. Nog een dessert want anders is het niet genoeg voor de hele avond door te komen. Morgen de laatste volledige dag. Even kijken of de vlucht is gereserveerd voor maandag want dat was niet in het begin van de week. Alles ziet er goed uit alleen weten we niet hoe laat we moeten vertrekken richting luchthaven. Normaal is het drie uur rijden maar maandag is er een feestdag en zijn er op het hele eiland optochten en manifestaties. Vorige keer hebben we door één parade reeds een uur verloren dus geen idee wat het wordt. Morgen nog de hele dag om na te denken.

Een gelukkige Moederdag vanuit Bali.