Vroeg opstaan

February 8, 2020 in Norway ⋅ ⛅ 5 °C

Wekker loopt af om 02:00u snel klaarmaken en om 2:40u vertrekken we met de auto naar Schiphol. Recht naar P3 lang parkeren en even zoeken tussen de smalle plaatsen. Bagage afgeven en naar de gate. Om 06:00u boarden en opstijgen om 6:30. Een vlucht van 2:40 uur en we landen veilig in Tromso. Een 15 min. Rijden en we zijn aan het hotel omstreeks 10:00 uur. Inchecken kan pas om 15:00u ! We kunnen wel de bagage afgeven en gaan op verkenning in de stad. Eerst kijken waar we morgen moeten zijn voor de excursie en dan langst de winkeltjes, er is een marktje en een kampioenschap lassowerpen over geweien. We zien de halve finale en de winnaar won uiteindelijk ook de finale. Er is een opening van een nieuw gebouw, een bank maar ook een soort buurthuis en we gaan even binnen kijken en eten mee gebakjes. De desserts van hier gaan we lusten. Tegen 14:00 u proberen we of de kamer klaar is maar nog niet dus nog wat wachten in de lobby. De zon gaat onder om 15;06u en dus missen we het beste uur voor foto’s door dit late inchecken. Eigenlijk zijn we beiden al redelijk moe maar toch wandelen we naar de kerk aan de overkant van het water. De wegen zijn half besneeuwd en met de hoge temperatuur is alles spekglad. We hebben liever dat het goed vriest das veel veiliger. Als we aan de kerk zijn is het net 5 uur en laat nu juist vamndaag de kerk een uurtje vroeger sluiten en dus mogen we niet binnen. We wandelen terug over de 1,8km lange brug en gaan iets eten bij circkel K. Daarna wagen we opnieuw over de brug naar de kabelbaan te wandelen maar de pijp van Peggy is uit en net voor de kabelbaan keren we om. Al ben ik daar niet rouwig om want mijn voeten doen al behoorlijk pijn. De hemel is volledig dicht met 1 kleine opening en de kans op noorderlicht is zo klein dat naar de kamer gaan. Ondertussen is het 21:00 uur en hebben we 24684 stappen gedaan wat 16,7 km is. Morgen opnieuw vroeg op want om 9:00 uur moeten we op de boot zitten.Read more