Terug naar Tromsø met de Hurtigruten

February 14, 2020 in Norway ⋅ ⛅ 0 °C

Na het ontbijt een uurtje rijden naar Finnsnes waar we de Hurtigruten nemen. Dit is een kleine cruise die de route van de oude postboot volgt van Bergen tot Kirkiness. Wij doen maar een heel klein stukje. Om 9:35u vertrekken we aan het hotel. Nu kunnen we wel iets van de omgeving zien daar het bij aankomst donker was. Het is mistig in een deel van de fjord en even later weer open, ik wist niet dat het weer zo snel kan omslaan. Het busje zet ons af recht voor de ingang van het schip. Even inchecken en de bagage in de bagage ruimte plaatsten en stipt op tijd vertrekken we. Na een 15 min. komt de zon erdoor en is het prachtig zicht. Het is wel frisjes buiten dus gaan we vooraan in de Panoramic room ‘Troll’ zitten maar dan komt er mist voor het volgende uur. Sneeuw en zicht nul. Als we bijna in Tromsø zijn klaart het terug op. Na de reis nog even te voet naar het Radisson Blu hotel voor voor onze laatste overnachting.onze bagage in de kamer plaatsen en dan gaan we naar het Polar museum. Een mooi museum maar de onderwerpen zijn niet zo leuk, een zaal over het doodslaan van zeehondjes, over de moord op ijsberen en poolvossen en nog een beetje over de verschillende expedities van vroeger en hoe men overleefde in de winter tijdens de vangsten.
    Hierna gaan we nog even shoppen en iets eten daarna douchen en klaarmaken voor onze laatste avondwandeling, hopelijk trekt het nog open want deze middag heeft het behoorlijk gesneeuwd. Tegen 21:00u is het nog steeds niet open al is er hier en daar een gaatje in de lucht. Even drinken halen in de shop wat verder in de straat, nog even enkele testfoto’s nemen maar er is niets dus gaan we terug naar de kamer, het is tenslotte Valentijn vandaag 😘 morgen vroeg op voor ontbijt en de terugvlucht.