• Day 26

Day 24

January 26, 2019 in Peru ⋅ 🌧 21 °C

Celú noc lialo, niet divu. Január v tropickom pralese, no, ten je vlastne hneď za rohom. Teplá voda netečie, ale to fakt nevadí. Sme v 1560 mnm obkolesení zelenými kopcami, ktorých vrchy sú zahalené bielou hmlou, stále poprchá. V údolí pod nami sa dve rieky stretávajú a spoločnými silami si predierajú cestu ďalej. Dedina je známa pestovaním kvalitnej peruánskej koky. Žuvajú ju všetci, asi ako miru v Keni. Dnes máme na menu ziplining experience. Dorazili sme na inštruktáž, hneď za dedinou. Helmy, harness a rukavice sme navliekli a šup do busu. Nedali sme to, zapadol. Posledných 50 metrov ideme v teple po svojich, prilbi sú, nič nehrozí. Po treťom spustení prechádzame lávkou nad údolím s dosť veľkými fugami medzi jednotlivými pričňami. Po ďalšom spustení lezieme pri vodopáde po skale hore, dalo sa aj bližšie k vode, ale boty sú furt vlhké. Posledný je Condor, letíme vo trojici ponad údolie. Odchod k hydroelektrárni, tu končí PeruRail. Ešte kus peši údolím pri trati a obed. Stretávame dvoch Slovákov, čo nevideli spoluobčanov už pol roka. Cestou ďalej chutnáme zmrzlinu s miestnej lukumi, ojedinelé ovocie. Po asi desiatich kilometroch končíme v Agua Caliantes, mestečko pod Machu Picchu. Ešteže Brazílec Pedro ide s nami, bo guide moc anglicky nedáva. Ubytko v moteli Gabriel, sakra vysoko po schodoch. Mestečko žije turizmom, čisté, pod zelenými skalami v tropickom pralese pohodené. Večeru dávame aj s guidovym kamošom, Talianom, vraj on nám nasledujúce detaily podá. Tu vzniká taký chaos, že Vladka začína preháňať a aj obloha slzy spustila. V jednom momente končíme bez lístkov na zajtra a aj bez pasov. Preháňať začína aj mňa.Read more