Satelliitti
Näytä kartalla
  • Päivä 40

In de rubriek aanrestaurader..

13. kesäkuuta 2009, Guatemala ⋅ ☀️ 27 °C

In het kader van de aanrestaurader hierbij een nieuwe aanvulling van Antigua. In een underground magazine van een plaatselijk café, waar we tevens beide een nieuw Hollands leesboek hebben gehaald uit het inpandige boekwinkeltje, lazen we eigen samengestelde top 10 van café´s en restaurants. Onze voorkeur ging uit naar Como Como, een restaurant met een Belgische keuken. Nadat we gepiekt en gesteven waren besloten we ondanks de dreigende lucht zonder jas of fleeze op pad te gaan. Bij het plein brak de hemel open en moesten we schuilen voor een enorme regenbui. Tussen twee buien door trokken we een spurtje en vonden inderdaad het restaurantje.....dit is de afgelopen dagen ook wel eens anders geweest, met regelmaat waren de locaties niet te vinden of bij aankomst gesloten.
    We warenm blij dat we droog stonden aan de ingang en wierpen een blik op de slecht leesbare kaart bij de ingang met behulp van een waxinelichtje. De gerechten klonken inderdaad leuk...wat ons deed besluiten om een tafeltje uit te zoeken. Het was bijna 20.00 uur.....en de hele hut was leeg. We kozen voor drie verschillende voorgerechten en nadat we de wijn ontvangen hadden moesten we verkassen naar een andere tafel door een enorme regenbui. De straat stond blank, de muziek was niet meer hoorbaar en we konden elkaar ook al niet meer verstaan. Het was ¨kind a spooky¨ maar de wijn was heerlijk. De voorgerechten waren heerlijkñ gamba´s in sambucasaus, gegratineerde asperges in seranoham en groquettes de fromage met een heerlijke frisse musklun. Het was lekker en voldoende....we besloten nog een toetje te nemen met eventueel een lekkere koffie. Het werd voor beide een kaasplank met een lekker glas rode wijn. En wat voor kaasplank....heerlijke europese kazen met een heerlijke blauwe voor Heleen en een super lekkere camembert voor Mies. Het werd steeds droger buiten, we hoorden muziek, we werden beide roos van de wijn en er was KAAS....het werd een feestje!
    Er zijn dingen die je gaat missen.........