• Day 286

Valle de Muerte

February 14, 2010 in Chile

DTwee tours hebben we geboekt!

De eerste was gisteren...genaamd de tour de Valle de Luna.
    Eerst hebben we flink uitgeslapen tot 10 uur....daarna een beetjer gerommeld en gelunchd en om iets voor vieren stonden we bij de tour agency. Het hele dorp was vol toeristen omdat er veel verschillende tours vertrekken rond die tijd. We volgden de meute naar de bus en gingen met een groep van 30 man op pad....en we waren niet de enigen! In de weide omtrek was het een komen en gaan van bussen....en overal waar je kwam moest je volgzaam volgen, je tijd gebruiiken om een foto te maken....en hop naar de volgende plek. Niet helemaal ons ding!
    Uiteindelijk hebben we mooie plekken bezocht zoals de Mirador Cordillera de la Sal, de Valle de la Muerte, Las tres marias, het amphitheater en de Gran duna Atardecer. Tenslotten moesten we een stukje wandelen en klimmen om op het hoogste punt van de Death Valley te kunnen genieten van de zonsondergang...

We hadden een fles Chileense rode wijn gekocht....twee plastic bekers meegenomen.....en gelukkig waren er genoeg toeristen om ons op de foto te zetten...

Rond 21.00 waren we weer terug in het dorp...en wie liepen we tegen het lijf...Javier, de Chileen die een jaar HAVO had gestudeerd in Groningen in 2003....en wie we tegenkwamen in de bus van Cali naar de grens van Ecuador.

Later werden we nog uitgenodigd door onze Chileense buren in ons hostal voor een Pisco....om 2 uur ging het licht uit.

Vandaag gaan we tour nummer twee doen....Laguna Cejar.
    Beloofd ook een leuke avond te worden! We gaan naar de Laguna Las Gemelas, zwemmen in het zoutmeer van Ojos del Salar en daarna afspoelen in het zoete meer van Baños de Litio. En gaan genieten van de zonsondergang bij Tebinquiche met een pisco sour.