Tour Laguna Cejar en El Pukara de Quitor

February 15, 2010 in Chile

Zoals gezegd....gisteren de tweede tour gedaan.

Om vier uur vertrokken we met de bus naar Laguna Cejar....vergelijkbaar met de dode zee in Israel. We mochten een uur in het water dobberen en kwamen er werkelijk spierwit uit. Het kleine meertje was 40 meter diep en het water was heerlijk koel.....en het uitzicht adembenemend!

Daarna zijn we met ons zoute pak aan in de bus gestapt en naar de Ojos de Salar gereden waar we een koele duik konden nemen in een zoetwater meertje. Ook hier was het water heerlijk koel....en bleek het nog lastig om het zout eraf te krijgen.

Vervolgens zijn we door getuft naar Tebinquiche waar we losgelaten werden op een enorme zoutvlakte. Het leek wel of we in de sneeuw liepen!! We hebben genoten van de ondergaande zon en van een heerlijke koude Pisco Sour...al is die in Chili toch wat anders dan in Peru!
    We hebben een koude douche genomen....nog een Pisco Sour met Pina gedronken voor de hut....en lagen er bijtijds in!

Vanmorgen hebben we eerst alles gewassen....of het zat onder het zand...of onder het zout! Dus MAANDAG WASDAG! Daarna hebben we onze sandalen gepakt...elkaar volledig ingesmeerd met sunblock 75....drie flessen water gehaald...een lichte lunch gegeten....en zijn we op pad gegaan naar El Pukara de Quito. Een oude site waar heel vroeger de Atacamena gemeenschap heeft gewoond...welke later verslagen zijn door de Spanjaarden (waar niet). De site lag een kilometer of drie buiten het dorp en na een stevige klim had je een fantastisch uitzicht!