• Day 289

Salta

February 17, 2010 in Argentina ⋅ ☁️ 22 °C

Gistermorgen zijn we rond 10.30 vertrokken uit San Pedro de Atacama en hebben we Chili achter ons gelaten. Gelijk nadat we het dorp uitreden kregen we de uitcheck van de douane en kregen we de uitcheck stempel in ons paspoort. Vreemd....want normaal gebeurd dat aan de grens. Chili is wat dat betreft een vreemd land.....enfin, ruim een uur later reden we dan eindelijk het dorp uit.
    Dit maal reizen we met Geminis (Gem´s)...één van de twee busbedrijven waarmee het mogelijk is om direct naar Salta te rijden. Bij toeval konden we nog kaartjes regelen voor de bus van vandaag. Eerst hadden we geïnformeerd bij de andere maatschappij maar daar zaten de eerste twee weken alle bussen vol. Bij Geminis bleken twee personen geanuleerd te hebben voor vandaag....en dus hadden we mazzel!
    Geminis stond in de Lonely Planet als niet goed aangeraden omdat de bussen oud zouden zijn....inmiddels is de gehele vloot vervangen en vertrokken we in een super de luxe bus voor één van de mooiste tochten!! In de middle of nowhere passeerden we de grens met Argentinië. We hoefden niet eens met onze giegel langs de balie, want onze paspoorten werden door de chauffeur afgegeven en opgehaald. Ook de bagage ging de bus niet uit voor controle!

We hadden ons voorgenomen om nog wat te gaan slapen onderweg, maar daar is helemaal niets van terecht gekomen. De uitzichten waren schitterend....na iedere berg kwamen we in een andere wereld terecht!! We keken onze ogen uit!! We hebben mooie plaatjes geschoten!

Onderweg werd twee maal gestopt voor snacks, limonade en koffie....en eerder dan gepland reden we Salta binnen. We hadden gereserveerd bij Hostal Andaluz.....en met een taxi waren we snel op onze bestemming!! We zijn nog wat gaan drinken in de stad en hebben allerlei soorten empanadas gegeten.....heerlijk!

We zijn in Argentinië!! Wie had dat gedacht!!