Banff - dag 1 og 2

August 11, 2023 in Canada ⋅ ☁️ 18 °C

Efter en dejlig og skøn overnatning inde midt i det canadiske Rocky kørte vi nogle få kilometer til Spiral tunnel. Et udsigtspunkt, hvor man kan se togene køre ind i et bjerg - rundt i en spiral - og ud igen…. Togene er så lange, at man både ser halen på toget køre ind og næsen på toget kører ud - meget fascinerende (det er det samme tog man kan se bevæge sig 3 steder i videoen).

Herefter kørte vi hurtigt igennem Lake Louise, inden vi kørte ud til Morants Curve - en udsigtspost, hvor togene kører meget tæt på og i den mest maleriske natur. Vi så dog kun et enkelt tog/service togvogn - æv, men vi ventede i 1 1/2 time og nød solstrålerne på bjerget.

Vi kørte mod Banff ad Bow Valley Parkway. En meget smuk rute ad små kringlede veje gennem skovene. Johnston Canyon droppede vi i dag, fordi der var proppet med mennesker.

Vel ankommet til Banff, checkede vi ind på hotellet Siding 29. Et ok hotel. Vi har 2 rum og ikke mindre end 3 dobbeltsenge. Til gengæld er morgenmads restauranten alt for lille. Så det var en lidt stressende oplevelse at spise morgenmad.

Banff er en fin by med mange flotte bygninger og en fantastisk udsigt, lige meget hvilken vej man kigger.
    Vi har været inde i den sjoveste butik - en forholdsvis stor butik kun med (ret grimme) juleting. Det var en oplevelse 🤪🤣🎄🎄

Planen for idag, hvor vi har årsdag, har Erik overrasket mig med en tur med gondolen, hvor vi skal spise middag på toppen af bjerget på Sky Bistro, og nyde en forhåbentlig smuk solnedgang ❤️

Første uge af vores drømmerejse er gået - og der er desværre stadig ingen bjørne i sigte… 🐻🤪