• Camping Kviltorp

May 22, 2019 in Norway ⋅ ⛅ 16 °C

Na een korte oversteek per ferry van Åfarnes naar Molde overnachting op de Kviltorp Camping aan Moldefjorden met zicht op de besneeuwde bergen en af en toe de laag vliegende vliegtuigen. Het vliegveld ligt hier vlakbij. Het is altijd weer de vraag waar wij de nacht zullen doorbrengen. Maar dat maakt de reis ook avontuurlijk. Weer een prachtige route vandaag met even wat regen maar later zon. Wij hadden flink lage temperaturen verwacht maar die vallen tot nu toe heel erg mee. Maar misschien komt de kou nog. Vanmiddag en avond scheen de zon en op onze wandeling langs het fjord kwamen we niet alleen de jachthaven en de werphengelclub tegen maar ook Thea en Isabela die aan het zwemmen waren. Dat doen ze ook in de winter als er meters sneeuw ligt! De met mos, planten en bloemen bedekte daken zijn bijzonder. Dit met mos en planten bedekt dak heeft wel te lijden gehad onder de droogte.
    De ijscowagen met zijn typische jingle hebben we al op een paar plaatsen gezien. De Noren houden blijkbaar van IJs. Boven 15° vinden ze zeker een hittegolf.