• Day 18–21

Barcelona: Het Spaanse vasteland

November 12, 2023 in Spain ⋅ ☁️ 19 °C

Ondanks WIFI aan boord en mobiel internet nergens bereik, dus lekker rustig. Niet te laat in de kooi en goed geslapen.
    De omroepers hebben het vanochtend druk om in 4 talen alle voet- passagiers op een plek te verzamelen voor ontscheping. In alle talen klinken de namen gelijk... Alleen het "aandacht aub; naar de receptie " verschilt..
    We zijn 1.5 uur vroeger dan gepland, zeiden ze maar toen moesten we nog een uur wachten op het loodsbootje. Het ontbijt was al op dus eindelijk komt ons noodrantsoen van pas bij de cappucino.
    Maar dat hebben we op een terrasje later weer ingehaald.
    Na de bagage geparkeerd te hebben in ons hotel want gewandeld door de leuke wijk Sant Antoni met veel voetgangersgebieden, een mooie 19e eeuwse markt en verkoop stands van boeken etc. . Verder veel terrasjes, kinderspeelplek ken en banken. Weinig onafhankelijkheidsvlaggen voor Catalunya, wel een voor Friesland!
    Avonds voor het eten nog even Montjuïc opgewandeld en van het uitzicht genoten.