• Day 2

Przez ksiezycowy krajobraz

June 26, 2021 in Iceland ⋅ ⛅ 8 °C

I wreszcie, wyczekany i wymarzony, przynajmniej przez niektórych z nas, zjazd na drogi kategorii F, gdzie tylko prawdziwi twardziele, czyli pojazdy 4x4, mogą się poruszać. Myśląc park narodowy, nigdy w życiu nie miałam przed oczami krajobrazu jak z księżyca, kamiennej pustyni, płaskiej, rozległej, z górami majaczacymi na horyzoncie. A właśnie przez taką księżycową pustynię jedziemy. Tylko brakuje sterczącej z ziemi flagi upamiętniającej ładowanie Armstronga. (Są za to flagi islandzkie!). Godzina za godziną, ani śladu osadnictwa człowieka, skały i pył, i głazy i pustkowie. A na samym koncu, 500 metrów przed docelowym kempingiem, drogę przecina nam rwąca rzeka. I nie ma siły, żeby się do kempingu dostać, trzeba ją przejechać. Na mapie pisze "bród". Ale ta mapa chyba nie była tworzona w porze roztopów po ulewnych deszczach ...Strumień to właściwie rwąca rzeka, głęboka na niemal metr. Nasze ubezpieczenie obejmuje wszystko, z wyjątkiem zalania samochodu przy przekraczaniu rzek... Nie ma wyboru - musimy nocować na naszym brzegu😅.Read more