• Day 9

Przeprawa przez Alpy

July 31, 2022 in Slovenia ⋅ ⛅ 26 °C

Bez słoni, ale też wyczynowo. Przenosimy się przez naszą przełęcz do Włoch i dalej do Słowenii, w okolice Trygławskiego Parku Narodowego. Kemping zamówiliśmy rzutem na taśmę w czasie poprzedniej wyprawy na spływ - ani przez internet, ani stawiając się na kempingu w dzień biwakowania tego się nie da osiągnąć, wszystkie kempingi w okolicy mają wywieszkę "miejsc wolnych brak". Ale na ostatnim kempingu w serii, położonym cudnie nad samą Sočą, mieli jedno miejsce, nad samą rzeką, wolne od niedzieli. Nie trzeba było nam tego dwa razy powtarzać - bierzemy!
    I jak poprzednio przeprawa przez Alpy, dreszczyk już mniejszy, bo droga oswojona, ale widoki nadal obłędne. Nawet wanna stoi jak stała. Zresztą widać dokładnie dlaczego Alpy zasadniczo są niedostępne, i dlaczego podróżni od wieków poszukiwali przełęczy...kiedy wyrasta przed oczami niebotyczna niemal pionowa skalna ściana, że słoniami, czy bez, mija ochota na przeprawianie się na wprost. Za to dla wspinaczy jest to na pewno prawdziwy raj, i stąd osławiona wspinaczka w Dolomitach.
    My jednak spokojnie, kręta drogą, przez przełęcze, nad zjawiskowym jeziorem, przejeżdżając przez średniowieczna warownię docieramy na nasze miejsce nad rzeką. I trochę zażenowani rozbijamy nasz monstrualny namiot dostosowany do angielskiej pogody kempingowej wśród namiotów kontynentalnych, przyzwoitej wielkości. A co tam, przynajmniej będzie nam wygodnie, a z iście brytyjskim spokojem będziemy znosić zaskoczone i pewnie trochę zdegustowane, a trochę rozbawione, spojrzenia.