Satellite
Show on map
  • Day 47

    Ratchaprapha to Kho PP

    January 8, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 29 °C

    צוות המלון לוקח אותי לסכר.
    בדרך לשם התנגן שיר ברדיו של בוב דילן כשהקשבתי למילים שלו הרגשתי שזה בא בדיוק בזמן.
    אני נפרד בחיבוק מלא הערכה מאחראי צוות המלון ולוקח לי שייט בסירה פרטית.
    אני עובר את כל עמדות התשלום אחת לשייט השנייה לכניסה לפארק לאומי והשלישית אני כבר לא זוכר.
    אני עולה על הסירת עץ עם המוצ׳ילה ויוצא להפלגה של שעתיים.
    הרגשתי ניצחון, הרגשתי שהנוף היה שווה את הדרך.
    ללא ספק היה נוף עוצמתי ובלתי נתפס.
    מקור מים עצום ובו עשרות איים, מוקף במסלעים ענקיים.
    אלה היו שעתיים שעברו כמו דקותיים.
    משם אני לוקח מיני-וואן לסוראט תאני, ומשם מיני-וואן למחוז קראבי.
    במיני-וואן קשקשתי עם שתי תאילנדיות מתוקות וכשהגענו לתחנת אוטובוס המרכזית בקראבי ישבנו לאכול יחד.
    משם המשכתי למלון קרוב למעבורת.
    אני מזמין לי בFoodpanda פיצה, כדורי גבינה וצ׳יפס והולך לישון.
    ישנתי זוועה, מצד אחד המזגן בדיוק עליי ומצד שני השמיכה גורמת לי ישר להזיע, אין איזון בין החום לקור.
    לאחר מכן אני לוקח גראב למעבורת, שם התחילו הצחוקים.
    הייתי כל כך במצב רוח שלא הפסקתי להגיד מילים בתאילנדית למנקה של השירותים, לשוטר שהיה שם ולעוד תאילנדי שהיה שם.
    ההתרגשות מתגברת.
    אחרי הכל, Kho phi phi זה האי אליו נופר הגיעה ואז התבשר לה שסבא חולה מאוד ואם היא מעוניינת להספיק לראות אותו אז היא צריכה לחזור הביתה.
    ברגע שנופר הגיעה לקופיפי היא כבר לקחה מעבורת חזרה, ואני כאן כדי להשלים את המשימה ולסגור מעגל.
    לקראת סוף השייט אני יושב בחוץ ומשקיף אל האי.
    נושם את האוויר, מסתכל על המים, ושומע את אותו השיר ששמעתי באוטובוס מבית הילל חזרה לנתניה כשאמא אמרה לי שאלה הימים האחרונים של סבא.
    אחרי כשעתיים של מעבורת אני מגיע לאי, אוכל בבורגר קינג ומדבר עם שני אחים צרפתיים.
    אני הולך למגורים שמצאתי באגודה ולוקח לי חדר.
    משם אני הולך לסרוק רצועת חוף באי, אוכל לי גלידת קוקוס, שותה שייק מנגו עם מריחואנה, מחליט לשים לק על הציפורניים, הולך למופע אש ומשם שוב משכנע ירקן בחנות פירות וירקות לחתוך לי אננס.

    ״נופי היקרה.
    אולי את מזהה את המקום הזה ואולי לא.
    כאן דרכת את רגלייך, באי הזה.
    ובאותו הרגע שזה קרה, סבא נתן את אותותיו ומצאת את עצמך מחשבת מסלול חזרה הביתה.
    אני בטוח שברגע שראית את החיוך על פניו של סבא, זה היה שווה לחצות את הכדור בשביל זה אפילו עוד אינסוף פעמים.
    והנה אני כאן, דורך כאן, וממשיך.
    סבא כאן ובכל מקום, מסתכל בגאווה ועם אותו חיוך מתוק אני מרגיש שהוא שמח שיצא לי להמשיך את הטיול שלך.
    תודה נופי על פיסת גן עדן עליי אדמות.
    אני אוהב אותך סבא.
    אלון.״

    Blowing in the wind - Bob Dylan
    He lives in you - Lebo M
    Read more