טיול למזרח 2021-2022

• 25.3kkilometers
  • תחילתו של מסע

November 22, 2021 in Israel ⋅ 🌙 18 °C

הראשון באוקטובר 2021 ואני מחליט להתרחב למקומות חדשים.
    אלה הפעמים האחרונות לפני שאני עוזב את התא המשפחתי של ״החממה״ ונמצא בצומת דרכים שאצטרך לבחור לאן אני ממשיך מכאן.
    הנפש רוצה לצאת מגדרה, לנשום עולמות חדשים, כל האפשרויות פתוחות ואתה מקשיב לכולם חוץ מלעצמך.
    אחרי ימים ארוכים של חוסר וודאות ותלישת שיער אני מחליט לטוס למזרח.
    למרות המורכבויות והפרוצדורות, למרות הפחדים והחששות, למרות שהיעדים האטרקטיביים נמצאים בצד השני של הכדור, הלב שלי שייך למזרח ולשם אטוס.
    הלחץ הוא אטומי, אין לך מושג איך לתכנן טיול ועוד לגמרי לבד, הראש עובד ללא הפסקה, בחלומות אני מטייל לבדי בטבע הפראי והטרופי של תאילנד ונתקף ע״י קופים חשופי שיניים ושומע שאגות נמרים רעבים.
    לא האמנתי שאעשה צעד כזה, הבנתי שהמשמעות של הדרך היא החלטיות.
    ״כל עוד איננו מתחייבים, קיימים ההיסוס, האפשרות לסגת וחוסר התוחלת.
    לגבי כל צעד של יוזמה, ישנה אמת בסיסית אחת שאי ידיעתה שמה לאל אין-ספור תוכניות ורעיונות נהדרים:
    ברגע בו אדם מתחייב חד-משמעית, גם העולם מתחיל לנוע, קורים כל מיני דברים הבאים לעזרתו, שלא היו קורים אחרת.
    מעיין שלם של אירועים נובע מו ההחלטה ואלה פועלים לטובת האדם בצורת התרחשויות ומפגשים והתגשמויות.
    לכאורה מקריים, שהאדם לא יכול היה אף לחלום שיקרו בדרכו.״
    והנה אני כאן, לילה לפני הטיסה מחבר את כל הנקודות למקום אחד ומוכן לדרך חדשה.
    זה יום משמעותי יותר משחשבתי, מרגיש לי שאני ממשיך את הטיול הגדול של אחותי הגדולה.
    סבא נפטר לפני שנתיים ונופר נאלצה לקצר את הטיול שלה וחזרה לארץ מתאילנד, והספיקה לראות אותו לפני פטירתו.
    היום זה יום האזכרה לסבא והיום זה היום שבו אני יוצא לטיול הגדול שלי והיעד הראשון, תאילנד.
    המסע עכשו נמצא על הכתפיים שלי, ואני גם סוגר מעגל שמעולם לא נסגר.
    קוראים לי אלון, ואני עץ עמוק שורשים.
    אני נשמה חופשייה, ואני נע בעולם בתחושת קלילות וחופש בידיעה ברורה ועמוקה שאני מוגן ובטוח ואיהיה מוכן לקבל אותי כמו שאני לטובתי ולטובת דרכי.

״ציפורים לא היו עפות, אם לא היה להן את האומץ לקפוץ מהקן.״

״זה מתחיל בצעד- עדי אברהמי״
    ״ללכת איתך - נרקיס״
    ״Time (you and I) - khruangbin״

• Day 2

First day exploring

November 24, 2021 in Thailand ⋅ ⛅ 30 °C

השעה 13:45 נחתתי בבנגקוק, מרוגש מאוד ולא מעכל.
    בשדה חיכתה לנו הסעה ומשם ישר נסענו למתחם שעושים בדיקת קורונה, הכניסו לי את המתוש לתוך המוח ממש חזק עד שירדו לי דמעות.
    זה היה בנחיר הסתום שהצטננתי עוד בארץ.
    משם התמקמנו במלון ומהר מאוד נרדמתי ואז הטלפון מצלצל, השעה בין 19:00-20:00 ומודיעים לנו שיצאנו שליליים לנגיף.
    ניצלנו את ההזדמנות וירדנו ל7/11, החלפתי סים וקניתי חלב שקדים וקורנפלקס של קןאלה שזה בעצם שוגי וגם עשינו סיבוב ברחוב והריח צחנה ומדרכה צרה (גם האסלה במלון נמוכה) חזרנו למלון לישון ובבוקר עזבנו את המלון ולקחנו מונית לרחוב הראשי ה״קאווסן״.
    הגענו בבוקר, והמקום ריק מאדם.
    נכנסתי לChange ולא היה שם אדם, חיפשנו הרבה זמן מקום לישון והכל כמעט היה סגור עד שמצאנו, הנחנו את הדברים והתקדמנו ברגל לכיוון מקדש מפורסם בעיר.
    בדרך לשם עברנו ברחוב חי ומלא אדם והעיניים שלי התפקחו ורציתי לעשות סיבוב והבנות המשיכו לכיוון המקדש וכאן הפעם הראשונה שהתפצלנו, עשיתי סיבוב ואז נכנסתי לchange והיתה שם לקוחה שלקח לה נצח אז חתכתי למקדש לפגוש את הבנות.
    בכניסה ביקשו שאשים מכנס ארוך וזה אילץ אותי לקנות שרוואל פילים ב200 באט תאילנדי.
    נכנסתי וראיתי את הבנות, ניסיתי ליצור עוד קצת אינטראקציה ושם הבנתי שאני פחות נהנה בחברתן.
    פגשתי בסיור זוג ישראלים, זוג פורטוגלים, ומטייל משוויץ שאיתו הלכתי לאכול אוכל רחוב אחרי הסיור במקדש.
    עשינו גם מסאז׳ רגליים וכתפיים, לאחר מכן ישבנו בבית קפה והזמנתי קינוח ככל הנראה קוריאני, לחם מטוגן עם רוטב שוקולד מעל.
    עשינו הליכה לסאבווי וירדנו ב״צ׳יינה טאון״ ועשינו סיבוב.
    צ׳יינה טאון הייתה מלאה באורות צבעוניים, המולה, ורחובות מקושטים בעיצוב סיני.
    משם חזרנו בטוקטוק ונכנסתי לקאווסן עם בדיקת קורונה שלילית שהייתה מהמלון ושמו לי חותמת סגולה על היד, ראיתי את הזוג פורטוגלים שהסיור במקדש שעשיתי עוד בצהריים.
    אני לגמרי הרגשתי שהאירועים ביום הזה התגלגלו לטובה והיה גדוש בחוויות והצלחתי לשטוף את העיניים ולהנות מכל רגע ורגע.
    הגעתי להוסטל ולפני שנכנסתי להתקלח הבנות הודיעו לי שהן מעוניינות לעבור הוסטל והן רוצות לישון כולן יחד.
    באותו הרגע הבנתי שהיכרותי הקצרה עם הבנות בדרכה להסתיים מחר בבוקר.

• Day 3

Bangkok to Pai 0.1

November 25, 2021 in Thailand ⋅ ⛅ 31 °C

קמתי הבוקר והבנות מצאו חדר באותו ההוסטל שמיועד ל3 אנשים ולי יש עד 13:00 לעשות צ׳אק אאוט.
    ירדתי ל7/11 וקניתי קורנפלקס, מיץ תות, וגם וופל בלגי.
    אכלתי ועשיתי צ׳אק אאוט להוסטל שהזמנתי בבוקינג שממש קרוב למקדש הבודהה השוכבת, בפנים הצטלמתי עם נזירים והבודהה, היה גם מוזיאון קטן על שיטת המסאז׳ התאילנדית המסורתית.
    משם המשכתי לסאבווי ואחרי החלפת רכבת הגעתי למתחמי קניון ענק שנקרא ״סיאם פרגון״.
    אכלתי במסעדה קוריאנית והלכתי לקניון אחר ובו אקווריומים שנכנסתי אליו ולא היה מרגש במיוחד, משם המשכתי לבניין הכי גבוה בבנגקוק שהשקיף על כל בנגקוק והיתה רצפת זכוכית כאטרקציה משעשעת שלגמרי יכולה להמחיש את הגובה.
    חזרתי להוסטל שהייתי בו לגמרי לבד והזמנתי Grab מ-Taco bell.
    קמתי בבוקר עייף מאוד כי ישנתי מאוחר וקמתי מוקדם, אכלתי ארוחת בוקר עוגת גזר ומיץ פסיפלורה שבקושי היה בו משהו לשתות משום שהתאילנדים שמים במשקאות שלהם קרח עד הסוף.
    המשכתי ללכת בהמשך הרחוב והגעתי במפתיע לשוק הפרחים, חזרתי להוסטל לקחתי את החפצים שלי והזמנתי הוסטל אחר לישון בו.
    זה יום שלא תכננתי יותר מידיי כי הייתי מאוד עייף ותשוש ומיציתי את בנגקוק וגם התחילו לי שפשופים ושלפוחיות מהסנדלים שניסיתי ללכת איתם.
    הזמנתי הוסטל קרוב לבית חב״ד והודעתי לרב נחמיה שאני מצטרף לארוחת שישי.
    הגעתי להוסטל חמיד שהיו בו תיירים מכל העולם: מהודו, מניאמר, גרמיה, קנדה.
    עשיתי שנת קמתי להתקלח ולבשתי חולצה לבנה חגיגית והלכתי לבית חב״ד.
    לגמרי ממלא את הלב להגיע לאכול ארוחה חמה ולהכיר את הישראלים שנמצאים כרגע בבנגקוק.
    הכרתי זוג בנות שמטיילות יחד ששמן תמר ורננה והן נתנו לי מלא עצות בנוגע לפאי בצפון.
    חזרתי להוסטל והצטרף לחדר שהייתי בו עוד מישהו ממוצא תאילנדי ולגמרי ראיתי בזה הזדמנות להכיר מקומות דרך מקומיים.
    דיברנו הרבה עד שהוא ניסה להתקרב אליי ואני נבהלתי מאוד, התחלתי להילחץ ולא ידעתי מה לעשות.
    ארזתי את הדברים שלי והשעה 01:30 בלילה, ירדתי לקבלה וביקשתי חדר אחר/פרטי והודעתי נחרצות שאני לא מתכוון לחזור לאותו החדר.
    הבחור בקבלה אמר שאין לו חדר פרטי בשבילי והכל מלא ואז בחורה בשם ראמה, מוסלמית אינדונזית בת 28 שמטיילת בתאילנד קלטה את הסיטואציה והציעה לי לישון איתה בחדר הפרטי שלה והציעה לי את הספה שלה.
    בבוקר התעוררנו מאוחר, בערך סביב 12:00.
    זאת בזמן שהבחור ההודי שעובד בהוסטל דפק בדלת חזק והעיר את ראמה שפתחה לו את הדלת בזמן שגם אני התעוררתי ועשיתי את עצמי ישן, כי שילמתי רק לילה אחד והייתי צריך לעזוב את ההוסטל.
    הבחור ההודי נכנס ואני עשיתי את עצמי ישן, הוא העיר אותי ושאל אותי אם אני רוצה להאריך את השהייה שלי כי הייתי צריך להתפנות מההוסטל מדום שהשעה כבר 11:30.
    התעוררתי לאט ועשיתי את עצמי מעופף וישנוני כדי שיניח לי, הוא עזב את החדר של ראמה התארגנתי ועזבתי את ההוסטל ועברתי לבית חב״ד ואכלתי חמין ואורז וראיתי שוב את תמר ורננה.
    לאחר מכן עברתי איתן למלון שלהן ותכננתי את הנסיעה שלי לפאי ברכבת לצ׳אנג מאי ומשם הזמנתי מראש מיני וואן.
    ישבתי על ההזמנה ועשיתי חיפושים בערך 45 דקות בגלל חוסר ההחלטיות שלי ואז האינטרנרט או האתר לא עבד לי והחלטתי להגיע לרכבת בעצמי ולקנות כרטיס.
    הגעתי כשעתיים וחצי לפני הרכבת במונית וקניתי כרטיס.
    הרכבת לא מפותחת בכלל, חולדות וצפרדעים על המסילות, אנשים עוברים על המסילות הישנות מצד לצד כל הזמן, הכל ישן וחלוד ולא ידעתי לאיזה רכבת לצפות.
    בזמן הפנוי שלי הלכתי ל7/11 שהיה בערך כקילומטר מהתחנת רכבת וקניתי לי כל מעני דברים שישתיקו את הרעב עד למחרת בבוקר.
    בכל פעם כשרכבת נכנסת לתחנה שוטרים שורקים ומרחיקים אנשים מהפס הצהוב, ויש גם שוטר בקרון האחרון שמנופף בדגל אדום כדי שהנהג יקבל סימן לעצור בתחנה.
    הרכבת מגיעה, אני מתיישב במושב שלי ובשעה 21:00 החליפו את המושב שלי והפכו אותו למיטה.

• Day 6

Pai

November 28, 2021 in Thailand ⋅ ⛅ 27 °C

הלילה עבר דיי טוב, התעוררתי כמה פעמים פעם אחת ב22:20 ולאחר מכן שוב בלילה.
    התעוררתי שוב ב06:30 והנוף מהחלון היה מדהים, ג׳ונגל אמיתי!
    הכל ירוק המרחבים עצומים, פראיים ולגמרי מרשימים.
    כשהגעתי לצ׳אנג מאי היה לי רבע שעה להספיק למיני וואן ובסוף פספסתי את המיני וואן לפאי גם כי רק הגענו ב07:25 וגם המיני וואן לא יצא מהתחנת רכבת כמו שחשבתי אז הזמנתי מיני וואן נוסף.
    הזהירו אותי שהדרך תיהיה מפותלת ולא קלה, אבל שמתי אוזניות ובכל פנייה חדה החזקתי את הראש שלי ודחפתי אותו לכיוון המושב כדי לא לקבל סחרחורת או בחילות.
    לאחר מכן הייתה הפסקה של כמה דקות ובנסיעת המשך נרדמתי.
    כשהגעתי לא הזמנתי מקום לינה מראש והייתי רעב, והיה חם מאוד, והתיק היה כבד, אז החלטתי לשבת לאכול ומשם להחליט על מקום לישון בו.
    לא מצאתי מקום טוב לאכול בו, ולא מצאתי הוסטל טוב בדרך.
    שמתי את הדברים שלי באמצע הדרך וחיפשתי מקום לינה באפליקציית ״בוקינג״.
    ראיתי הוסטל שנמצא כמה מטרים ממני, הלכתי לשם לקחתי מיטה שעולה 200 באט תאילנדי, להוסטל קןראים “My way hostel” ובדיוק ראיתי כמה חבר׳ה שעומדים לצאת להסתובב וביקשתי מהם להצטרף אליהם, שמתי את הדברים שלי בהוסטל ונסענו באופנוע למפל שנקרא Pam Bok ומשם המשכנו לבנבן וויליג׳ שם ישבננו ואכלנו פאד תאי צמחוני, ואחרי זה הסתובבנו במקום שכולו בנוי מגשרי קש ובמבוק והיה נוף מדהים להרים ירוקים ולשדות חקלאיים שהיו בהם באפלו.
    היינו קבוצה ובה זוג צרפתיים חמודים, שתי תאילנדיות אחת שמה פלאווי והשנייה אני לא זוכר את השם שלה אבל היא הרכיבה אותי
    על האופנוע ממקום למקום באותו היום, והיתה עוד מישהי בשם מיקיילה בריטית יפייפיה.
    אחר כך חזרנו להוסטל ואני עברתי ב7/11 לקנות חלב וקורנפלקס כדי שיהיה לי לארוחת בוקר למחרת, כשחזרתי להוסטל אותה תאילנדית שלקחה אותי ממקום למקום באופנוע שלה הציעה לי להצטרף לקניון, ולא ממש לא מדובר בקניון עם מלא חנויות אלא לעמק שיש נקודת תצפית לשקיעה.
    הייתי ממש עייף וקיוויתי שהיום הזה נגמר אבל זרמתי והצטרפתי.
    נסעתי עם תייר בריטי שהיה לו אופנוע מטורף וכמעט עפו לי כל השיערות מהראש.
    כשהגענו למקום היו עוד דקות אחדות עד שהשמש ירדה ועצרנו יחד עם עוד כמה חבר׳ה מאותו ההוסטל שהכרנו רק הרגע וצפינו בשקיעה.
    לאחר מכן חזרתי עם התאילנדית לשוק לילה והתיישבנו לאכול פאד-תאי ואני הזמנתי פאד-פט מסורתי.
    בשוק לילה של פאי יש מלא דוכני אוכל רחוב, ואנשים בתלבושות מסורתיות ששמים מוזיקה ומנגנים.

• Day 7

Pai 0.2

November 29, 2021 in Thailand ⋅ ☁️ 26 °C

בבוקר ראיתי כמה אנשים מההוסטל מתארגנים בקבוצה ליציאה ואני התיישבתי במרפסת ליד בחור בלגי ושאלתי אותו מה קורה והוא אמר לי שהחברים מההוסטל עוד מעט יוצאים למא הונג סון שזה שעתיים נסיעה והציעו לי להצטרף אבל אני רק הגעתי לפאי ואני רוצה להנות ממנה.
    אחרי זה דיברתי עם הבחור הבלגי קצת ושאלתי אותו אם הוא מוכן להראות לי איך לנהוג על האופנוע או יותר נכון ״סקוטר״ - אופנוע צעצוע.
    התארגנתי ואז יצאנו לחנייה שבהוסטל והבחור הבלגי הראה לי את הלחצנים הבסיסיים של הסקטור.
    כשהגעתי לחנות השכרה ועם הרבה אומץ השכרתי סקוטר ולפני שעליתי עליו ראיתי במקרה ישראלי וביקשתי ממנו להדריך אותי איך לנסוע על האופנוע ומשם קצת גז (וחשוב שזה יהיה קצת) ואחיזה יציבה ואפשר להנות מפאי כמו שצריך.
    הנסיעה הראשונה שעשיתי היתה להוסטל שם חניתי, עשיתי חושבים והחלטתי לנסוע למפל מים שקוראים לו Mae Na Toeng.
    הנסיעה היתה מעט מלחיצה כי ראיתי שאין לי מספיק דלק, אז חזרתי לתוך פאי ותדלקתי ונסעתי למפל.
    עצרתי כל כמה דקות לראות שאני אכן בדרך הנכונה ובסוף אחרי עליות וכבישים צרים, וכלבים ותרנגולות באמצע דרכי העפר הגעתי למפל - וכל זה ב10 דקות.
    כשהגעתי היו המון אנשים, התיישבתי ליד מישהי שצילמה אותי וגם דפקתי חליקה קלאסית בעלייה ואחרי זה ראיתי שרשום לא לעלות במעלי המפל.
    התרחקתי והיה מרענן ומדהים.
    אחרי איזה שעה או שעתיים נשארתי לבד, עשיתי סיבוב קטן במקום עליתי על האופנוע וחזרתי לעיר, בדרך ראיתי מסעדה אז פשוט עצרתי לידה חניתי את האופנוע וראיתי מישהו שיישב במסעדה שאני מזהה מההוסטל אז התיישבתי לאכול איתו.
    הזמנתי ״קאו סואי״ שזו מנת נודלס בתבשיל קארי עם טופו/עוף/ כל בשר אחר עם נודלס מטוגן מעל וזה טעים פצצות.
    אחאי זה הלכתי לשוק לילה שאף פעם לא נמאס ממנו ובערב מיקיילה ופאלאווי הציעו לי להצטרף אליהן למסיבה ולפי מה שהבנתי ממקיילה המסיבות בפאי לא תמיד יוצאים לפועל וכולם נפגשים לפני זה בבר ומשם ממשיכים למקום שאותו מגדירים שיהיה המסיבה וכל זה בעקבות נהלי הקורונה והימנעות מהמולה.
    המשטרה הגיעה לבר שהיינו בו ומשם המשכנו לוקיישן של המסיבה ושם פגשתי ישראלים כייפים שהיה כייף להיות בחברתם.
    כל הערב והלילה בכלל לא הייתה מסיבה אבל הייתה אווירה וישיבות ופגשתי מלא אנשים.

• Day 8

Pai 0.3

November 30, 2021 in Thailand ⋅ ☁️ 29 °C

אני אקצר כי אני בפער מטורף ואני חווה כל כך הרבה ביום:
    30 בנובמבר, נסעתי לחוות פילים שם פגשתי פילה בשם ״אוט״.
    שהלכנו לנהר פאי התרחצנו וחזרנו לחווה.
    1 בדצמבר הלכתי לעשות אבובים עם מיקיילה ופלאווי שהמדריכה אמרה לנו והראתה לנו את הנקודות סיום כשאנחנו בלי לשים לב המשכנו ואז הלכנו נגד הזרם ועלינו על גדת הנהר וחזרנו לנקודה.
    בלילה הקאתי 3 פעמים אבל ידעתי בדיוק איך לטפל בעצמי ולא התבכיינתי על המצב וריחמתי על עצמי, למחרת נשארתי לנוח בהוסטל.
    3 לדצמבר הסעתי למפל בשם Huai Nam Dang שבשביל להגיע למפל צריך ללכת 45 דקות בהתחלה חששתי אבל הייתי חדור מטרה.
    בדרך פגשתי זוג ישראלים רוזה וירדן.
    אחת מעצבת גרפית והוא הייטקיסט ושניהם עובדים דיגיטלית והקימו עסק כשפגשתי אותם הם היו בדרך חזור וראו שלט שאמר לא להמשיך למפל, ויש גדר טייל שחוסמת את הדרך אבל יחד עם זאת בנוי סולם מבמבוק שנועד לעבור את המחסום.
    לאחר מכן פגשתי את ניר והציע לי להגיע לבית חב״ד היום ואז נזכרתי שהיום יום שישי, אחרי 45 דקות הגעתי למפל, לגמרי לבד, מרוצה ומסופק.
    לאחר מכן חזרתי להוסטל משם לבית חב״ד, פגשתי את ניר ואז הוא הציע לי לצאת לשתות משהו ולשבת על בירה.
    כשהגענו למקום פגשנו את רוזה וירדן שוב וישבנו איתם אחרי זה גם בדירה שהם משכירים והיה תענוג.
    הם סיפרו לי על שוק אוכל שנפתח בבוקר ביום שבת ולמחרת הגעתי לשם ואכלתי פשטידה ופאי דלעת וקרטיב תות מחלב קוקוס.
    משם המשכתי למקום בו הייתה רעידת אדמה ורואים את הבקעים שנוצרים מן האדמה.
    כשהגעתי למקום המקום היה סגור והמשכתי עם זוג סקוטלנדים למעיינות חמים שם פגשתי את טל בחורה חברתית ומדהימה שכולם מכירים בפאי ושמעתי עליה רבות וסוף סוף יצא לי לפגוש אותה.
    בערב רוזה הצליחה לשכנע אותי להגיע ל״ג׳אז האוס״.
    מקום עם במה שלכבוד הפתיחה המחודשת לאחר הקורונה המקום חזר לפעילות והיה שם מופעי אש ומוזיקת ג׳אז.
    ה-5 לדצמבר נסעתי שוב לאותם מפלים Ma Na Toeng ושם פגשתי שוב את טל שאחרי זה המשכתי איתה ועם האנשים שאיתה לכפר הסיני שם אכלנו צהריים ובדרך חזור עצרתי עם האופנוע לצלם את הנוף וכשחזרתי לאופנוע פתאום ראיתי שלט שאומר לא לנסוע ישר.
    ואז הבנתי שניצלתי בזה שהנוף האיר את תשומת ליבי ושעצרתי לצלם אותו כי רק אחרי זה ראיתי את השלט והתמרור אזהרה שהיה רשום בו: ״Don’t go straight, I will have a problem”
    זאת משום שהדרך הייתה חד סיטרית וירידה תלולה מאוד.

“Is this love”- Bob Marley

• Day 16

Wat Pa Tam Wua

December 8, 2021 in Thailand ⋅ ☀️ 27 °C

ה‎שעה 23:00 בלילה, אני שוכב על מיטת עץ במקדש נזירים מבודד.
    ‏‎זה הלילה האחרון שלי במקדש, ולמרות שהחוויה היתה קצרה הוצפו לפניי שני אתגרים: הניכור החברתי, והגעגוע הכואב הראשון לבית
    ‏‎אני אדם חם וחברתי, וכשהגעתי למקדש ציפיתי לפחות לסבירות פנים בפני שאר חברי המקדש לבושי הלבן.
    ‏‎הרצון להתבודד והניתוק מאוד הורגשו במקדש, וברגע שהבנתי שזה המצב, החלטתי על עצמי שזה הזמן להתכנס אל עצמי.
    ‏‎במקדש יש לוח זמנים מדוייק והייתי נוכח בו מתחילתו ועד סופו בכל שעות היום.
    ‏‎לא היה קל להשתלב במקדש, בלי לימוד של דברים בסיסיים, ובלי יותר מידי תוכן - פשוט מצטרפים ללוח הזמנים:
    ‏‎05:00 מתעוררים ומתרגלים מדיטציה בבונגלו
    ‏‎06:30 ״טקס הגשת האורז״ - מגישים אורז מהצלחת האישית ישירות לכד האורז של הנזירים.
    ‏‎07:00 ארוחת בוקר (היה תבשיל כרוב נדיר עם אורז)
    ‏‎08:00 מתחילים בשיעור מדיטציית בוקר.
    ‏‎10:30 מגישים אוכל לנזירים בעגלת ברזל מלאה סירים
    ‏‎11:00 ארוחת צהריים
    ‏‎12:45 שיעור עם הנזיר במדיטציית הליכה וישיבה
    ‏‎16:00 תורמים מחלקנו במנזר בגינון, ניקיון וכו
    ‏‎17:00 זמן חופשי
    ‏‎18:00 תפילת ערב, שיעור עם הנזיר, ותרגול מדיטציה.
    ‏‎20:00 מדיטציה עצמאית/ זמן מנוחה/ זמן תה.
    ‏‎20:30 חובה להיות בתוך הבונגלו ומומלץ לתרגל מדיטציה עצמאית.
    ‏‎כשהגעתי למנזר התלבשתי בחליפה לבנה, החלטתי להתנתק מהטלפון, ישנתי על מיטה שהיא בעצם פלטת עץ, הכרתי תל אביבית מתוקה שנמצאת כבר חצי שנה בתאילנד ולא רוצה לחזור,והחלפתי בונגלו בעקבות עכביש שהופיע לי על הקיר.
    וממש עכשו בזמן שחשוך ולבד, זאת הפעם הראשונה מאז תחילת הטיול שאני לומד להעריך את המיטה החמה שיש לי בבית, ואת ההורים שתמיד דואגים לכל דבר, והמסקנה העיקרית:
    לא למהר לשום מקום.
    3 ימים, 2 לילות, Wat Pa Tam Wua.

• Day 16

Wat Pa Tam Wua

December 8, 2021 in Thailand ⋅ ☀️ 25 °C

השעה 23:00 בלילה, אני שוכב על מיטת עץ במקדש נזירים מבודד.
    זה הלילה האחרון שלי במקדש, ולמרות שהחוויה היתה קצרה הוצפו לפניי שני אתגרים: הניכור החברתי, והגעגוע הכואב הראשון הביתה.
    במקדש יש לוח זמנים מדוייק והייתי נוכח בו מתחילתו ועד סופו בכל שעות היום.
    05:00 מתעוררים ומתרגלים מדיטציה בבונגלו
    06:30 ״טקס הגשת האורז״ - מגישים אורז מהצלחת האישית ישירות לכד האורז של הנזירים.
    07:00 ארוחת בוקר (היה תבשיל כרוב נדיר עם אורז)
    08:00 מתחילים בשיעור מדיטציית בוקר.
    10:30 מגישים אוכל לנזירים בעגלת ברזל מלאה סירים
    11:00 ארוחת צהריים
    12:45 שיעור עם הנזיר ומדיטציה (בד״כ מדיטציית הליכה)
    16:00 תורמים לניקיון המנזר (במודעות)
    17:00 זמן חופשי
    18:00 תפילת ערב, שיעור עם הנזיר, ותרגול מדיטציה.
    20:00 מדיטציה עצמאית/ זמן מנוחה/ זמן תה.
    20:30 חובה להיות בתוך הבונגלו ומומלץ לתרגל מדיטציה עצמאית.

אז בו נתחיל מהדברים הבסיסיים שהתחדדו לי במנזר:
    1. כל פעם לפני ארוחה, יש הגשה פיזית או סמלית של מזון לנזירים.
    2. עובדה מוכרת שהנזירים הם טבעוניים.
    3. יש דגש חשוב על להיות במודעות (mindfulness) והנכונות להיות נוכח באותו הרגע, בכאן ועכשו, בטוב וברע.

כשהגעתי למנזר התלבשתי בחליפה לבנה, החלטתי להתנתק בזמן הקצר הזה מהטלפון, ישנתי על מיטה שהיא בעצם פלטת עץ, הכרתי תל אביבית מתוקה שנמצאת כבר חצי שנה בתאילנד ולא רוצה לחזור,
    והחלפתי בונגלו בעקבות עכביש שהופיע לי על הקיר.

• Day 19

Chang Mai

December 11, 2021 in Thailand ⋅ ☀️ 29 °C

המזג האוויר הטרופי בצפון תאילנד שונה ומיוחד.
    בבוקר המוקדם קר מאוד, השמיים מלאים ערפל בגובה כמה מטרים מהקרקע שמחסה את כל הג׳ונגלים וההרים.
    לאחר מכן קרני שמש מבצבצות להן, השמיים מתבהרים לתכלת צלול ועמוק והשמש קופחת.
    אחרי 12 ימים שבניהם פאי, ומא הונג סון, אני עוזב את המקדש ונוסע לצ׳אנג מאי, העיר המרכזית של צפון תאילנד.
    במיני וואן בדרך לצ׳אנג מאי הכרתי חבורה של חמישה ישראלים, ובמחשבה מסויימת שמחתי לחזור לעיר תוססת מלאה אורות.
    כשהגעתי לצ׳אנג מאי הדבר הראשון שעשיתי אחרי שעשיתי צ׳ק-אין בהוסטל שצמוד לעיר העתיקה, נסעתי לקניון ונהנתי מהסיפוק לאכול סופסוף אוכל מהיר.
    אכלתי KFC וקינחתי ב Swensen’s ואחר כך הלכתי לבר מקומי שהייתה בו הופעת דראג שנכנסתי אליו באמצע המופע וכל הכסאות היו מלאים באנשים.
    שם פגשתי את החבר׳ה הישראלים שליוויתי איתם את שאר הערב, שבמהלכו הם הציעו לי להצטרף אליהם לקורס בישול שהם עושים יחד: כאחד שמטייל לבד, קורס בישול לא היה חלק מהתוכניות שלי וראיתי בזה הזדמנות נהדרת כדי לחוות קצת יותר מקרוב את המטבח התאילנדי המסורתי.
    יום אחרי קמתי לבוקר בלי תוכניות.
    הלכתי לבריכה במלון של הישראלים שהכרתי, משם אכלתי בוהוריים במקום שהמליצו לי עליו אחת הישראליות שפגשתי, ומשם הלכתי לבנק בקניון כי רציתי להוציא יותר כסף ממה שהכספומט מציע והבנתי שרק שם אפשר להוציא סכומים גבוהים יותר אבל גם כשהגעתי לבנק לא יכלו לבצע את הפעולה הזאת בשבילי.
    אחרי זה נשארתי לנוח בבריכה של המלון, ניסיתי לתכנן את הימים הבאים שלי ללא הצלחה מרוב הסחות הדעת והאפשרויות.
    דבר אחד שידעתי בלב שלם זה שאני רוצה זה להמשיך לשטוף את העיניים בנוף הירוק והטרופי של תאילנד שוב וחשבתי לנסוע לצ׳אנג ראי אבל כל אתרי הטבע נמצאים מחוץ לצ׳אנג מאי ולמטייל בודד זה יוצא יקר ההסעות.
    בערב היה שוק בוטיק באיזור בצ׳אנג מאי שנקרא Nimman ולאחר מכן נסעתי לשוק לילה שמקימים כל יום ראשון שנקרא Sunday street market.
    השוק היה ממש מגוון ופרוס על רחובות שלמים בצ׳אנג מאי.
    בשוק לילה פגשתי את עומר ועלמה שאיתן אני מטייל ממש עכשו, שתי בנות מהממות, אינטיליגנטיות ומרוממות רוח שסיפרו לי שהתוכנית שלהן בגדול זה לנסוע לצ׳אנג ראי ושמחתי מאוד לשמוע שעוד אנשים מחפשים להמשיך ולגלות את הצפון.
    אחרי בטן מלאה וחולצה מכופתרת שנוספה לשאר החולצות במוצ׳ילה שלי, הגיע חצות ואני בדרכי להוסטל שרק שמתי את החפצים שלי בו ולא עשיתי בו עדיין צ׳ק אין.
    מפה לשם הלובי של ההוסטל היה סגור והיתה רק כניסה צדדית שבה ישבתי וחיכיתי עד שבעל ההוסטל הגיע והביא לי מפתחות לחדר שאני ישן בו והלכתי לישון ב01:30 עייף אך מרוצה.
    למחרת התעוררתי מאוחר, הלכתי לסופרמרקט הקרוב וקניתי שישיית מים שסחבתי חמש קומות עד לחדר בהוסטל, אחרי זה הלכתי קצת לבריכה ומשם נפגשתי עם שני בחורים נחמדים לארוחת צהריים במסעדה מקומית בקאוצ׳סרפינג, משם הצטרפתי לזוג הישראלים שהכרתי ופגשנו את פלואי, שהעבירה לנו את הקורס בישול לפני יומיים.
    היא לקחה אותנו למסעדה מקומית של בן זוגה ששם יש מבחר של בשרים וירקות שמבשלים על הגז בסגנון ״אכול כפי יכלתיך״.
    ניצלתי את ההזדמנות שבה אני יושב עם מקומית כדי להתייעץ איתה על מקומות שמומלץ להגיע אליהם באיזור צ׳אנג מאי.
    ההרגשה הייתה מבלבלת משום שכמות האפשרויות וחוסר ההחלטיות מנעו ממני לתכנן הלאה את הימים הבאים שלי והרגשתי תקיעות ואכזבה.
    כמה דקות אחכ הסתכלתי על נקודה מעניינת שפלואי המליצה לי עליה - Doi inthanon, ההר הגבוה ביותר בתאילנד.
    במקביל דיברתי עם עלמה והיא סיפרה לי שהיא ועומר בדיוק מתכננות למצוא דרך להגיע לשם, ובאותו הרגע המדוייק הזה הבנתי שזה סימן עבורי להצטרף.

• Day 22

Doi inthanon

December 14, 2021 in Thailand ⋅ ☀️ 21 °C

השעה 07:00 ואני מתעורר כמה דקות לפני השעון המעורר כמו בכל פעם שהגוף שלי מרגיש בהתרגשות.
    התיק גב שלי מוכן לציוד ללילה אחד ואני לוקח motorbike taxi מה-Grab להוסטל של עלמה ועומר.
    כשהגעתי להוסטל הנהג שלקח אותי שאל לאן אנחנו מתכוונים לנסוע וזאת הייתה הפעם הראשונה שראיתי את צורת ההתמקחות של השתיים והופתעתי מאוד, וזאת רק ההתחלה.
    אחרי נסיעה של שעה וחצי שעלתה לכולנו סה״כ 900 באט, הגענו לכניסת שמורת הטבע של Doi inthanon.
    התחלנו את היום בטרק של כשעה שחייב לקחת בו מדריך שילווה איתנו את הדרך.
    למדריכה שלנו קראו ארי, תאילנדית מקומית שלבושה בלבוש מסורתי חם כאילו עכשו שיא החורף, כובע גרב, שמלה ארוכה, גרביים ונעלי אצבע.
    חלקו העיקרי של המסלול מורכב לאורכו ממפל בן שלוש קומות בתוך הג׳ונגל ובין טרסות האורז וגידולים אחרים.
    בסוף המסלול הגענו לנקודת סיום צמוד לכפר מקומי, ושם הגישו לנו קפה מפולי קפה תוצרת המקום שידוע בגידולי הקפה שלו, טעמנו תה סאלאפי ומשקה אלכוהולי המיוצר משזיפים שהיה מאוד טעים.
    משם המשכנו למסעדה בכפר המקומי כשהיינו הסועדים היחידים במקום, עד שהצטרף מקומי שכנראה אוכל שם קבוע וכשראינו את המנה שלו תיארנו לעצמנו שהמנה שהזמין מאוד טעימה, עד שבעלת המסעדה פינתה את השאריות הבשר לתרנגולות.
    כשראיתי את התרנגולות אוכלות שאריות בשר המראה הזה היה נראה לא שגרתי, ושאלתי את בעלת המקום שלוש פעמים ״איזה סוג בשר התרנגולות אוכלות״, כולל בדיקה סופית עם גוגל טרנסלייט ומהממצאים הסקנו שאכלנו במסעדה שמגישה בשר כלב.
    משם המשכנו למפל אחר, שנמצא לפני הכניסה למרכז מבקרים של השמורה.
    בשביל להגיע למפל זה היה הניסיון הראשון שלי לתפוס טרמפ יחד עם עלמה ועומר וכעבור כמה דקות כבר היינו על טנדר בדרך לנקודה הבאה והתחושה הייתה מטורפת באדרנלין: הנוף הירוק האינסופי והאוויר הקר ששב נתן לי תחושה כל כך טובה.
    ירדנו מהטרמפ ואחרי כעשרים דקות הליכה הגענו למפל עוצמתי ומרשים ביופיו.
    המים שזורמים מהמפל חלקם מתנדפים אל האוויר ואפשר להרגיש את זה מכמה עשרות מטרים מהמפל.
    אחרי זה לקחנו טרמפ חזרה, ישבנו באחלה ספוט לראות את השקיעה, ואחרי זה הלכנו למרכז מבקרים והשכרנו ציוד לקאמפינג שסחבנו בערך 2 ק״מ עד למתחם האוהלים. (לא השכרנו כרית)
    אחרי התארגנות לשינה והוספת שכבות בגדים כדי שלא יהיה קר בלילה, הלכנו לישון מוקדם כי למחרת היינו צריכים לקום מוקדם כדי להספיק להגיע לנקודת תצפית של הזריחה.
    באוהל ישנו עומר עלמה ואני ובאמצע הלילה התעוררנו מרוב נחירות של תאילנדי מהאוהל ליידנו ולעומר לא היה סבלנות והיא פשוט צעקה ״דיי״ ושלושתינו התחלנו להתפקע מצחוק, ואז היה גם אפצ׳י של מישהי מהאוהל הסמוך וזה היה התקף צחוק פשוט מעולה!
    4:40 התעוררנו ועלינו לטרמפ שקבענו מראש עם מישהו שהגיע לישון בשטח בדיוק כמונו.
    בדרך למעלה ההר הסתכלנו על השמיים שהיו מנצנצים מרוב כוכבים וזה לגמרי היה מחזה של פעם בחיים.
    כשהגענו ישבנו וחיכינו לזריחה בנקודה בה כולם חיכו, שזה ממש מעבר לכביש.
    אחרי זה עשינו מסלול מעגלי בתוך יער עוצר נשימה והיינו בנקודות תצפית יפייפיות בהר.