• Day 133

Port barton 0.2

April 4, 2022 on the Philippines ⋅ ☁️ 25 °C

הבית של וויליאם נהרס מהטייפון האחרון שהיכה בדצמבר.
    הבית עשוי רעפי אלומיניום, עץ, בעיקר קש, ומטבח ורצפה עשויים בטון.
    מזג האוויר פה הפכפך לגמרי, פעם גשום ומעונן וכשהשמש יוצאת החום נעשה חזק יותר.
    דרך המקומיים למדתי כבר לפני שהגעתי לפורט ברטון, שבמידה ורואים את הכוכבים בלילה סימן שלא יהיה גשום.
    גם ראיתי איך ענן מתחיל להוריד גשם, זה מתחיל בנקודה אחת ואז מתפרס לאורך כל האיזור המכוסה ע״י הענן, מחזה באמת מרהיב לראות שבאופק יורד מבול של גשם ואחרי כמה שניות הגשם יורד מעלייך.
    מבשלים כאן באמצעות פחם, את המים מביאים מברז משותף, ואת הזבל קוברים באדמה.
    עם אותו הברז הזה שוטפים כלים, מתקלחים, ועושים כביסה.
    כל המשפחה של וויליאם גרים כאן יחד, ההורים שלו, האחים, הנשים שלהם והילדים.
    הנשים מטפלות בילדים כל היום, דואגות לתחזק את הבית, מכינות אוכל ועושות כביסה.
    הגברים מפרנסים את משפחתם בעבודות מקומיות, דייג, סיורי איים, צביעת סירות וכו.
    בחוץ מסתובבים תמיד תרנגולות מקרקרות שמביאות ביצה אחת ביום ולצידן האפרוחים שלהן, ברווזים, וכלבים.
    אפילו יש ארנב כחיית מחמד, וצב ים אחד שאח של וויליאם מגדל.
    הצב ים הזה נלקח טרם בקע מהביצה, והוא גדל בשבי משום שהצבה המטילה לפעמים אוכלת את הביצים שלה, כך סופר לי.
    אני קונה לעצמי את האוכל שלי, והמצרכים שאני מלקט כאן בשווקים מאוד מצומצמים.
    יש בעיקר ירקות ופירות, ביצים, עדשים, אורז, דגים מיובשים וקופסאות שימורים.
    הארוחות שלי בוקר צהריים וערב מתבססות על אורז וביצים ואני מוסיף בוטנים מטוגנים, או עדשים.
    אני צופה כאן בשקיעות, מתרוצץ עם הילדים לאורך החוף, יצא לנו להיכנס למים כשלפתע התחיל לרדת גשם וזה היה מהנה ויוצא דופן.