Dag 5: Bodo naar Andøy

February 23, 2022 in Norway ⋅ ☁️ -7 °C

De Lofoten, man man wat een gedoe gisteravond. Tot een uur of 23.00 gewacht op die boot , we merkten al dat het flink ging waaien, volgens kenners stormde het op zee minimaal 8 Bf. Nu ben ik geen zeeman en weet niet hoe 8 Bf aanvoelt maar het bleek te vergelijken met de bekende vrijdagavond storm vlak voor vertrek uit Nederland en die weet ik nog wel😳😳
    Na zoeken naar een slaapplek en een aanpassing van de plannen lagen we toch rond 01.30 in bed, in een superluxe appartement in Bodo. Vanmorgen de route ingezet naar Bognes want daar ging ook een boot naar de Lofoten, de weg er naartoe was fantastisch maar ongelofelijk glad, veel stevige hellingen, rotswanden heul dichtbij, vastzittende vrachtwagens, gepruts met sneeuwkettingen, driftende tankwagens ( zij wel🤣) hadden we nog maar een paar minuten over om op de boot te komen, echt als laatste konden we die V8 de rijplaten op rossen, pfoei dat was even stressen😅. Afijn, na een heerlijke hotdog, een kop thee ( ja ook ik word een watje) stonden we toch op de Lofoten. Voor een ieder die daar ooit geweest is weet waar ik het over heb, verbluffend, overtreffende trap, wat ongelofelijk mooi, woest, vele bijzondere luchten en dito kleuren. Niet uit te leggen dus hebben we wat foto,s gemaakt. Op dit moment zitten we in een heel groot en luxe vakantie huis. Het laatste plaatje is van een zomerfoto maar geeft aan waar we zitten. Morgen gaan we richting Støreslet. Weer een lange dag maar oh wat was het waard om hier naar toe te gaan.