Fietstocht & Chinatown

January 18, 2023 in Thailand ⋅ ⛅ 32 °C

Voor onze tweede dag in Bangkok hebben we besloten om een fietstoer te doen. Gedurende 4 uur (met regelmatig pauzes gelukkig) werden we rondgeleid langs de armere buitenwijken (de Klongs, huisjes op palen in het water) tot de middenklasse huizen, om op deze manier een beeld te krijgen van hoe de mensen hier leven. Daarnaast zijn we ook langs enkele bezienswaardigheden gefietst zoals tempels en een groot standbeeld van een monnik. Achteraf gezien waren we erg blij met deze tour, dit gaf ons een inkijk in de cultuur en tevens was fietsen op zo'n hete dag ook erg lekker 😃🚴

In de avond zijn we naar Chinatown gegaan, een zeer populair gebied in Bangkok. Het was er ontzettend druk, overal influencers en lampionnetjes🏮🏮🏮. Het aanstaande Chinese nieuwjaar leefde daar namelijk al heel erg met veel kleine "attracties" met vaak ook het konijn, het symbool van het volgende jaar die het stokje overneemt van de tijger. 🐇🐉

De laatste dag in Bangkok hebben we uitgeslapen en zijn we na het uitchecken naar het grote winkelcentrum 'Siam Paragon' geweest. We waren op zoek naar een zonnebril, maar zagen alleen winkels van Gucci, Prada en Louis Vuitton, wat toch wel een beetje boven ons budget ligt. We waren volledig verdwaald door alle verschillende verdiepingen en roltrappen, en toen we de moed bijna hadden opgegeven kwamen we erachter dat er ook een goedkoper winkelcentrum aan de overkant zat. Hier hebben we onze zoektocht volbracht! (Fotos van het eindresultaat komen vanzelf bij de volgende posts 😎)