Kangaroo Island🦘

March 19, 2023 in Australia ⋅ ☁️ 17 °C

Na een kronkelige route komen we aan bij de ferry🚢. Kwint rijdt ons busje erop en dan trotseren we drie kwartier aan misselijkmakende golven. We rijden nog een half uur naar de camping, waar we net genoeg tijd hebben om te eten en af te wassen voordat we worden aangevallen door een zwerm vliegende mieren 🐜🪽.

De volgende ochtend merken we dat ons busje een gek geluid maakt, na wat research vermoeden wij een misfire probleem. We rijden langs een garage maar ze hebben geen tijd om ons verder te helpen en het is weekend dus nemen we de gok om een afspraak te maken bij een garage als we het eiland af zijn...

Die dag bezoeken we nog Little Sahara, een grote zandduin midden op het eiland 🏜️. Onze slaapplek delen we met een koala in de boom naast ons :)

De volgende dag is het bewolkt en regenachtig, we bezoeken de ruige kustlijn en zien heel veel zeehonden uitrusten!🦭 Er zijn ook een paar kleintjes bij van nog maar een paar maanden oud 🥹

De laatste dag op het eiland bezoeken we het Wildlife Park waar we kangaroes en wallabies voeren en luisteren naar de 'Koala Talk'. Blijkbaar hebben koalas geen vijanden omdat ze heel vies smaken en is hun brein zo groot als een amandel. 🦘🐨

We hebben een camping geboekt vlak naast de ferry en gaan vroeg slapen want de wekker gaat om 04:30 om weer terug te keren naar het vasteland!