Warrnambool & Adelaide

March 15, 2023 in Australia ⋅ 🌙 24 °C

Na het afsluiten van de Great Ocean Road willen we de komende weken het gebied tussen Melbourne en Adelaide ontdekken voordat we weer teruggaan naar de oostkust.

We beginnen met een wandeling over een oude vulkaan krater, de mount Noorat 🌋 Hele steile wandeling met mooi uitzicht, maar ontzettend veel vliegen waar we helemaal gek van werden 🪰. De volgende wandeling in het Tower Hill natuurgebied was beter geslaagd, hier zagen we Emoe's, wallaby's en vossen in het wild. Het hoogtepunt was een koala die vlak voor ons het pad overstak en een boom inklom om te eten. Zo dichtbij! 🐨

We bezoeken het Folk Festival in Port Fairy, een kustplaatsje. Het is een groot meerdaags festival maar er zijn ook wat gratis optredens in het centrum waar we langs zijn gelopen. We vonden het een erg Amerikaanse sfeer hebben ookal zijn we nog nooit in Amerika geweest. Het trok ons in ieder geval niet heel erg aan.

De volgende bestemming is Warrnambool, waar we de auto parkeren bij een parkje en onze eerste fles Australische wijn opentrekken, vanavond gaan we naar een concert🍷! We lopen naar het evenementencentrum, wat mij een beetje deed denken aan de disco in Leusden. Ook de mensen zijn erg 'dorps' en ik voelde me ineens erg 'stads'. We hebben een goed feestje gehad bij Peking Duk en hebben toen weer een half uur teruggelopen naar onze camper waar we op een parkeerplaatsje wat nachtrust hebben gepakt.

De 2 dagen erna rijden we lange stukken naar Adelaide. Onderweg stoppen we nog bij de Blue Lake en begin van de middag komen we aan in Adelaide. Hier is een groot festival van een maand lang met allerlei kunstzinnige optredens. Wij kiezen een Circus meets Disco voorstelling, maar als we aankomen zien we dat we de gemiddelde leeftijd flink omlaag halen👵. De voorstelling was vermakelijk maar niet echt voor onze doelgroep helaas. Wel hebben we erg genoten van een pita Yiros bij een veganistisch Grieks restaurant🥙.

Op de camping spreek ik een Frans stel aan met een mooie Jeep om te informeren hoe dat hen bevalt en even later vragen ze ons mee naar het strand. Sociaal contact!🤩 Ook wel eens leuk om met andere mensen te praten 😉Wanneer ze erachter komen dat Kwint Frans spreekt kunnen ze helaas spontaan geen Engels meer dus voor mij was het wat minder gezellig. Na een paar uur zonnen vertrekken we naar Cape Jervis waar we de ferry nemen voor onze volgende stop: Kangaroo Island!