Blue Mountains ⛰

July 15, 2023 in Australia ⋅ ☁️ 16 °C

De tweede keer tent inpakken gaat al wat beter dan gisteren. De wekker ging om 06:15 en na rustig opstaan vertrekken we om half 9 richting de Blue Mountains ⛰️.

Rond lunchtijd komen we aan bij het eerste uitkijkpunt, waar het onwijs mooi is maar we zijn niet de enige die het vinden, er zijn super veel andere toeristen. We besluiten twee andere uitkijkpunten over te slaan en meteen te beginnen aan de Grand Canyon hike🚶. Een uitdagende maar hele mooie wandeling door de vallei en het regenwoud. We wandelen stevig door want we willen voor het donker onze tent opgezet hebben. De volgende slaapplek is wat minder mooi dan de vorigen, er zijn veel groepjes kampeerders met luide muziek en gesprekken. Zelf liggen we om 8 uur alweer in bed, het is hier tot nu toe de koudste nacht🥶. De volgende dag verwijderen we 3 teken bij Kwint en 2 bij mij, dus daar moeten we meer op gaan letten. 🌲

We gaan nu door naar de volgende bestemming, Newcastle! Daarmee slaan we Sydney over, want die stad zullen we nog bezoeken voordat we terugvliegen naar Nederland eind oktober.