K'gari (deel 1)

July 29, 2023 in Australia ⋅ ☀️ 21 °C

Daar zijn we dan eindelijk: K'gari (Fraser Island)!
    Hier keken we al lange tijd naar uit! Dit is het grootste zandeiland van de wereld en je kan hier dan ook alleen met een 4WD komen 🛻
    Omdat je van tevoren al je campingplekken moet reserveren en er een aantal plekken op het eiland alleen toegankelijk zijn bij eb, hadden we deze trip al minutieus gepland in Brisbane 📝

Het eiland heeft een heuse "strandsnelweg", de zogeheten 75 Mile Beach van 120 kilometer lang waar je 80km/u mag rijden.
    Nadat we aankwamen met de ferry reden we hier een stukje op waarna we besloten om een mooie omweg langs een aantal meren te nemen. Deze zag er heel leuk uit op de kaart, maar in de werkelijkheid was dit niet helemaal wat we ervan hadden verwacht: de weg zat vol met diepe hobbels en gaten en grote boomwortels waar we overheen moesten. Onze Prado werd nogal op de proef gesteld en we werden continu van links naar rechts geslingerd in de auto, het was soms net een achtbaan. Het was uitdagend maar ook leuk om te rijden, Marleen vond dat ietsje minder.

Na ons bezoek aan de meren kwamen we uit bij Central Point, letterlijk het centrale punt van het eiland en de enige plek op aarde waar regenwoud op zand groeit.
    Hierna gingen we richting onze kampeerplaats waar we onze stoeltjes uitklapten en met de verrekijker gingen loeren naar alle walvissen die voorbij zwommen 🐳🔭