Great Barrier Reef 🪸

August 12, 2023 in Australia ⋅ 🌬 24 °C

De wekker gaat vroeg en we pakken de tent meteen in. Als we ontbijten nemen we ook een pilletje tegen zeeziekte, want dat wordt aangeraden door de organisatie van de snorkeltour 🌊. In Port Douglas zoeken we onze boot 'Wavelength 6' en aan boord krijgen we een wetsuit, duikbril en flippers 🤿. We moeten eerst 1.5 uur varen over ruige zee en ondanks de pilletjes sneuvelen veel passagiers aan zeeziekte. Wij gelukkig niet, de ferry naar Kangaroo Island was erger 😅

Onderweg krijgen we nog wat veiligheidsinstructies en uitleg over het gebied, de Great Barrier Reef! We stoppen bij 3 verschillende reefs en zien veel mooie koraal, heel veel vissen en ook een zeeschildpad en Nemo en zijn vader 🐠🐢. Ook duikt een van de instructors een zeekomkommer op die we van dichterbij kunnen bekijken. We leren van alles over coral bleaching en de gezondheid van de Reef. Bij elke stop liggen we wel een uur in het water maar de tijd vliegt voorbij! Onderweg zien we nog een walvis 🐳 en voor we het weten staan we 8 uur later weer aan wal.

We rijden met enige haast door naar Cairns omdat we voor sluitingstijd nog lenzen van Kwint op moeten halen bij de Specsavers. We komen gelukkig op tijd aan en besluiten een kroeg op te zoeken om de kwartfinale van de Matildas te kijken 🇦🇺. Na een super spannende wedstrijd en 20 penalties winnen ze van Frankrijk en de bomvolle kroeg gaat uit zn dak! Super leuk om nog even mee te pakken ⚽