Daintree Rainforest

August 10, 2023 in Australia ⋅ ☁️ 22 °C

Na een overnachting op een volle gratis rustplek langs de weg, rijden we door de bergen naar de Mossman Gorge. Met de shuttlebus komen we bij een mooi stuk regenwoud waar we een wandeling maken en schuilen voor de regen onder de grote bomen 🌧️.

We rijden door en nemen de ferry om het Daintree gebied te bereiken. In het Daintree Discovery Centre leren we dat dit het oudste tropisch regenwoud is van de wereld en dat ooit heel Australië bestond uit regenwoud. Nog steeds leven er veel bijzondere dieren en planten in het gebied, waar we van alles over horen met de audiotour. 🌴🪺🏵️

We slapen op een camping waar we weer kunnen douchen, ons water bijvullen en waar ze heerlijke steenoven pizzas maken 🍕

De volgende dag doen we nog twee korte boardwalks door mooie natuur, en kijken we natuurlijk het Nederlands elftal! Helaas mocht onze support niet baten🦁 ⚽

We nemen de ferry terug naar de andere kant van de rivier en slapen ook op dezelfde populaire rustplek, er zijn niet zoveel gratis opties in dit gebied. We gaan vroeg slapen want morgen moeten we om 8 uur klaar staan in Port Douglas voor het snorkelen!