Devil's Marbles 🪨

August 16, 2023 in Australia ⋅ ☀️ 27 °C

We staan vroeg op want we hebben weer een lange reisdag voor de boeg 🚗. We komen aan bij de kruising van de snelweg die helemaal van Adelaide tot Darwin het land doorkruist en wij slaan af naar het zuiden, want we gaan een 'uitstapje' maken naar Alice Springs en Uluru. In Europese context is dit bizar: alsof je voor een weekendje helemaal naar zuid-Frankrijk zou rijden en weer terug, het is namelijk 1000 kilometer one way. Maar wij willen de omgeving graag zien. 😇

Onderweg zien we nog steeds heel veel niks, er zijn maar een paar plekjes met benzine en een supermarkt langs de weg. We hebben net zoals de dagen hiervoor voor honderden kilometers geen telefoonbereik of voorzieningen.

De eerste stop langs deze weg zijn de Devils Marbles, alvast een goed voorproefje van de indrukwekkende natuurgebieden die op ons staan te wachten! 🪨

We overnachten in Alice Springs op een camping waar we ook weer kunnen douchen en bereik hebben om de Matildas aan te moedigen bij de kwart finales. Helaas worden ze verslagen door Engeland ⚽