Uluru

August 17, 2023 in Australia ⋅ ☀️ 21 °C

Veel mensen denken dat Uluru in de buurt van Alice Springs ligt (wij aanvankelijk ook), maar eigenlijk moet je nog maar liefst 4.5uur rijden om er te komen!
    Na deze rit te hebben voltooid waren we er dan eindelijk: Uluru, een van dé symbolen van Australië!
    Aangezien alle tours waren volgeboekt, kozen we ervoor om een draagbare audio guide te huren en dat bleek een goede keuze🎧. Zo konden we op onze eigen tijdstip en tempo de 10.5km lange wandeling rondom Uluru doen en tevens culturele achtergrondinformatie krijgen.
    We hebben ook heel veel geluk met het weer, het is hier toevallig deze dagen rond de 21-22 graden (ipv 30-35graden) waardoor we deze wandeling overdag kunnen/mogen doen. Bij hoge temperaturen wordt deze wandeling namelijk gesloten na 11 uur 's ochtends 🥵
    Uluru is indrukwekkend om van zo dichtbij mee te maken, het is megagroot en bovendien dus erg interessant om te weten wat deze plek betekende voor de Aboriginals.
    Na onze hike reden we naar het zonsonderganguitkijkpunt, waar we Uluru langzaam de rode kleur zagen krijgen waarmee het zo beroemd is geworden 🌄
    Hierna gingen we slapen op een afgelegen plek vlak buiten het park. Er was veel rood zand hier, en al deden we erg voorzichtig, vielen helaas alsnog onze kussens uit de auto en op de grond, en toen waren onze groene slopen ineens rood😅