Varen tussen de krokodillen🐊

August 26, 2023 in Australia ⋅ 🌬 27 °C

We vertrekken vroeg zodat we voor de hitte nog een wandeling kunnen maken in Kakadu. Je ziet hier allemaal wandtekeningen gemaakt door Aboriginal bevolking een hele tijd geleden.

Om 11 uur stappen we aan boord van een boot om krokodillen te spotten in de East Alligator River! Het is niet lastig zoeken want er liggen er echt tientallen zoutwater krokodillen in het water🐊 De zoutwater krokodillen zijn voor mensen gevaarlijker dan zoetwater krokodillen dus soms is het best even spannend als ze langs de boot zwemmen. Oppassen dus met dat je elleboog niet over het randje steekt..😬

Na de tour rijden we naar de camping. Het is een lange gravel weg met veel corrugation dus we laten de banden weer wat leeglopen, daar zijn we inmiddels heel handig in👨🏼‍🔧👩🏼‍🔧 De omgeving van de camping is super mooi en de volgende ochtend beginnen we aan de 4x4-track richting de Jim Jim waterval. Tot onze verrassing (en matige voorbereiding) bleek het nog een wandeling van een uur te zijn met veel geklauter over rotsen, en als we aankomen zien we dat er geen water meer valt bij Jim Jim. Desalniettemin is het een super mooie plek met koel water waar je even kan zwemmen met laag krokodil-risico.