Satélite
Exibir no mapa
  • Dia 236

Perth, eerste stad in een eeuwigheid 🏙

8 de setembro de 2023, Austrália ⋅ ☁️ 25 °C

Nadat we eerst onze auto hebben leeggeruimd bij de boerderij waar we na het weekend zullen beginnen met werken, rijden we naar onze airbnb om onze weekendspullen te droppen en daarna door naar een buitenwijk van Perth om onze auto te verkopen🚗. Dit loopt geslaagd en met nu eindelijk weer wat financiële ruimte besluiten we naar het centrum te gaan met de trein (op een of andere manier voelde het trouwens super fijn om weer eens per trein te reizen😃) en onszelf te trakteren op een biertje met chips 🍻. Daarna zijn we uit eten gegaan bij een restaurant dat kangoeroe steak serveert om dit te proberen. Hier kon je ook met een app de nummers kiezen die in het restaurant afgespeeld worden, en aangezien niemand anders dit deed hebben we de hele avond onze favoriete nummers gedraaid (en eventjes Cher voor de lol😂)

De volgende dag zijn we rustig opgestaan en hebben we de Fremantle Markets bezocht. Dit is een hele drukke markthal waar zowel locals als toeristen op afkomen. Er zijn veel verschillende standjes aanwezig met eten vanuit de hele wereld. Ook hier zijn er weer Dutch baby pancakes aka poffertjes aanwezig. Na heel veel keuzestress gingen we voor de Venezolaanse mozzarella sticks (ben de naam vergeten) en daarna voor de Nepalese momo's 🥟🥟. Hierna weer een lekker biertje bij een brouwerij in de haven die ons werd aangeraden door de airbnb dame. Eind van de middag gaan we met de trein weer terug naar het centrum en spreken we af met Nine, een vriendin van Marleen van school, en haar vriend, die hier ook met een working holiday visum zijn.

Ook al hebben we super veel genoten van alle natuur de afgelopen tijd en waren we tot nu toe niet altijd even gecharmeerd van de Australische steden, onze korte tijd in deze stad voelt toch wel als fijne change of scenery. We hebben allebei een gezellige stad met een levendig centrum met kroegen en terrasjes wel gemist, merken we nu. Een mooie plek om onze roadtrip af te sluiten 🥲
    Leia mais