Satellit
Visa på kartan
  • Dag 235

Kalbarri en nieuwe plannen

7 september 2023, Australien ⋅ 🌬 14 °C

We leggen weer flink wat kilometers af naar het zuiden, en komen aan in Kalbarri. Een leuk plaatsje aan de kust waar we bij een bakkertje neerstrijken en de laptop erbij pakken👩🏼‍💻. Nu we onze auto deze week al gaan verkopen, moeten we bedenken wat we gaan doen met de overige 7 weken tot onze vlucht terug naar Nederland.

Als eerste melden we ons aan op de website van Workaway, waar je in ruil voor vrijwilligerswerk overnachting en 3 maaltijden krijgt 🛌🍽️. We vinden de boerderij van Belinda dichtbij Perth en al snel krijgen we goed nieuws terug: hier kunnen we twee weken blijven.

Dan blijven er nog 5 weken over. Het begon al een beetje te kriebelen, misschien toch eens checken hoe duur het is om naar Nieuw Zeeland te vliegen? 🫣 We zijn er nu al zo dichtbij, we komen waarschijnlijk niet gauw weer in dit gedeelte van de wereld en hebben straks weer wat budget met de verkoop van onze auto. De vluchtprijzen vielen ons best mee en we vinden ook een goedkope deal om een camperauto te huren. We hakken de knoop door en boeken van 29 september tot 25 oktober. We zullen vliegen op Christchurch en dan vanuit Auckland teruggaan naar Sydney voor onze laatste paar dagen Australië voordat we terugvliegen naar Nederland ✈️. Het plannen kostte een paar uur maar we zijn super enthousiast over dit plan! 🏔️🥝

Dan terug naar het hier en nu: we kamperen bij de enige gratis slaapplek in de buurt. Het kleine stukje grint in de middle of nowhere vult zich snel met allemaal backpackers. Na een hele winderige nacht rijden we vroeg naar het Kalbarri National Park waar weer een mooie wandeling op ons staat te wachten! We lopen de 10k in drie uur en genieten van weer prachtige uitzichten 🤩

De roadtrip in dit gebied is ook super mooi vanwege alle wilde bloemen🪻🌼. Des te dichter we bij Perth komen des te groener het wordt, en dat hebben we toch wel gemist! 🌳🌾