Nieuw Zeeland 🇳🇿🇳🇿🇳🇿

September 30, 2023 in New Zealand ⋅ 🌬 10 °C

Daar gaan we dan! Onze reis naar Nieuw-Zeeland! Van Perth naar Melbourne en toen van Melbourne naar Christchurch✈️ De eerste vlucht hebben we 's nachts lekker doorheen geslapen 😴 en tijdens de tweede vlucht 's ochtends hebben we aan het einde onze ogen uitgekeken op de mooie uitzichten van de besneeuwde bergen🤩🏔️

Onze reis naar Nieuw Zeeland is heel soepel verlopen en we komen eind van de middag met een lichte jetlag aan bij onze airbnb. Het tijdsverschil met Perth is namelijk een bizarre 5 uur voor een gevoelsmatige kleine afstand. We merken dit vooral in de ochtend als we heeeeel veel moeite hebben om uit te bed te komen 🥱

We gaan dan eindelijk de "spaceship" ophalen, onze huurauto voor deze reis🚀! We halen onze spullen op bij onze airbnb, doen wat boodschappen en spenderen de rest van onze dag in verschillende outdoorwinkels ter voorbereiding op de bergen! Hierna rijden we naar onze eerste kampeerplaats niet ver onder Christchurch. Tot onze verrassing (en matige voorbereiding) is deze gesloten, maar gelukkig is er wel een veldje vlak voor de ingang waar een aantal kampeerauto's staan die hetzelfde lot ondergingen. Maar dat was nog niet alles: we stonden nog maar net stil of onze auto werd omsingeld door ontelbaar veel muggen 🦟 . We durfden niet meer naar buiten en zijn via binnendoor naar het bed achterin gekropen. Daar ontdekte we wel dat deze auto een verrassend goed matras heeft 😃