Arthur's Pass en de Pancake Rocks

October 2, 2023 in New Zealand ⋅ 🌧 8 °C

We hebben nog niet een heel duidelijk plan van wat we willen zien in Nieuw Zeeland. Als we wakker worden moeten we eerst nog bepalen welke richting we op willen rijden🗺️. Uiteindelijk besluiten we eerst naar de Arthur's Pass te rijden. Al snel bevinden we ons in een super mooi berglandschap🏔️. Het weer zit helaas niet mee, er zijn harde windstoten en uiteindelijk regent het de hele middag. Hoewel we eigenlijk een wandeling wilden maken besluiten we te stoppen halverwege de Arthur's Pass en daar te overnachten en hopen op morgen beter weer. Dit geeft ons ook de tijd om een reisgids door te bladeren en een plan te maken voor de komende week.

Na een hele koude nacht (-4) staan we op met zon☀️. Wij en de auto ontdooien en we lopen naar de Devils Punchbowl waterval. Door de regen van gister is die indrukwekkend! Niet wat we gewend zijn in Australië.

We rijden door de bergen en langs lake Moana. Uiteindelijk bereiken we de kust en nemen we de Great Coastal Road naar Punaikaiki en de pancake rocks. Wetenschappers weten nog altijd niet hoe de verschillende lagen in het gesteente komen🥞

We keren om naar het zuiden en in Hokitika hebben we de zon zien zakken in de zee 🌅