• Day 46

Etappe 4 Verdun naar Toul 95km

July 17, 2017 in France ⋅ ☀️ 16 °C

Nadat we weer naar de Bike Map route fietsen .eerst door Verdun door de mooie stad gefietst.Al gauw liepen we vast op de route en werd er bij de maasrivier die we heel vaak volgen weer een grindpad aangegeven.Dat hebben we steeds hier in Frankrijk dus we namen weer de google maps route.die gaat over goede wegen. We reden fraai langs de maas die steeds smaller werd en konden flink doorsjeezen met 30+snelheden. Koffiestop hebben we lekkere dingen meegemomen vd lunch die we in een grasveld bij de Marne revier hebben genuttigd.Ferdie volgt ons prima en via find locatie v whatts app kan die ons zo makkelijk volgen. Daarna naar Toul en we besloten hier te stoppen omdat we nu eens wat vroeger wilde aankomen en ook deze stad er fraai uitziet met een enorme kathedtaal.Laten we nu tijdens t drinken op een terras bij een hotel zitten.Dus dit gelijk gekozen.maar dat ging niet zomaar want je moest zelf inchecken met een automaat met code etc.Een heel gedoe met gegevens invullen..maar t lukte en nadat we eindelijk de goede kamers hadden konden we douchen.
    We zijn gaan eten en dat was 3x niks..en bespaar jullie maar de details.Ik zag een panreel daarna dat er een vuurwerkshow was met filmmuziek.De plannen van rustig aan werden gewijzigd en we gingen hier naar toe.Eerst de schitterende kathedraal bezocht en toen via oude vestingwallen naar de plaats waar we al vele mensen zagen staan.Gezellige sfeer en kriek biertjes genomen en Jos V en ik namen nog een worstenbroodje.Toen begon t waanzinnig mooie vuurwerk.Op de klanken van vele bekende filmsongs veranderde de lucht in een kleurenpalet wat ik nog nooit zo gezien had.We stonden met ooh en aah te genieten.En t was heerlijk weer natuurlijk.Daarna een hele leuke coverband die de ene hit na de andere speelde en Ferdie ging helemaal los .Tja hij heeft geen 500 km in de benen en hij sprong en danste erop los.Wij luisterden meer dan mee te doen..en na ren uurtje besloot ik toch maar aan te geven we gaan weer naar t hotel immiddels alweer tegen middernacht. Tot nu gaat alles prima.We nemen we andere routes dan Bike Maps maar ok dat lukt best.
    We zitten ongeveer halverwegr en morgen richtimg de Vogezen...