Satellite
Show on map
  • Day 47

    Etappe 5 Toul -Rupt sur Moselle 125km

    July 18, 2017 in France ⋅ 🌙 18 °C

    En weer een fraaie dag beleefd.Het heerlijke weer houdt maar aan en na r ontbijt..om 9.30 uur op pad.Met lekker tempo vlogen de kilometers uit de pedalen en hadden we bij de koffiebreak na 1.5 uur alweer 42 km op de teller. Daarna verder richting Epinal en na 82 km rond 14.00 uur gelunched.Lekker bij de moezel op koel plekje want t was best warm nu..De stokbroodjes met worst en kaas opgegeten en ik intussen het dagelijkse ritueel om een hotel te vinden .Tijdrovend is t wel maar t lukt me toch elke keer wel weer een hotel te vinden Nu dan in Rupt sur Moselle in de prachtige vogezen.We waren rond 17.00 uur hier en weer 125 km op de teller.Ik had prima benen en t lijkt wel of t steeds beter gaat..30 plus op de teller is voor ons geen probleem en ook het klimmen gaat best..Na het douchen en omkleden besloten we met de auto naar de Ballon d Alsace te gaan op 25 km..Een mooie rit en lekker in de auto ons door Ferdie naar boven brengen.Mooi hier altijd en rustig.Maar toen kwam het onverwachte spektakel in een italiaans restaurant daar.Een fraaie oud gebouw met veel historie en zulke aardige uitbaters nog niet eerder meegemaakt.Het vrouwtje verwelkomde ons en zei dat ze pizza nero maakte.nog nooit van gehoord en we besloten verschillende pizza s te nemen.Ze waren werkelijk heerlijk en de zwarte onderkant leek aangebrand maar was t totaal niet.
    Daarna begon t feestje..We waren met een grote familie de enige daar en ik zag een piano staan Nou zo vals als een kraai natuurlijk .onbespeelbaar maar toch La Mer erop gespeeld.Het vrouwtje en de man begonnen te zingen en te klappen..je begrijpt ik heb de ene na de andere chanson uit de kast gehaald maar kon nauwelijks de melodie uit de valse kast halen.Heel de tent zong mee..wel erg leuk en daar kwam me toch een lekker drankje aan....haha
    Daarna begon ze mooi te zingen voor ons..en ze ging mijn gezicht bekijken op lijnen en gelaatsuitdrukkingen.Ze ontdekte ze in mij neusvleuvels de leeuw..en in mijn ogen een schaap..en ga maar door ..en ze bleek 1 dag later dan mij jarig te zijn en dat was ook weer iets bijzonders.Enfin jullie begrijpen het werd een dolle boel daar en kreeg nog een eigen brouwseldrankje van wel 45 %...lallend de tent verlaten maar wel helemaal top avond daar op de Ballon gehad met elkaar.Toen weer naar beneden en t hotel.
    Nu zo n 600 op de teller en morgen over de Bussang naar Thann en Muhlhouse en via Duitsland naar Zwitserland.We proberen vlak voor de grens te overnachten dus weer een lange dag voor de boeg.
    We gaan er wel 10 dagen over doen..dan hebben we een dag extra vd St Gotthardpas.
    Her weer is dus prima hier en we voelen ons sterk en peppen elkaar op De routes zijn nu aangepast en Bike Map losgelaten want die stuurt je over grind en zandweggetjes en niet geschikt vd smalle bandjes..
    Ok iedereen weer bedankt voor de mooie respons.dat sterkt ons wel allemaal..we zien ook wel dat dit een bijzondere fietstour is en we gaan t gewoon doen!
    Groeten van mij..2x Jos en Ferdie onze geweldige chauffeur die maar bij ons blijft rijden en ons goed verzorgt.Inderdaad proberen we na t fietsen ook nog wat mee te maken en dat is extra leuk natuurlijk
    Read more