• Day 201

על ארץ לעולם לא ומחשבות מאופנוע

August 29, 2022 in Vietnam ⋅ ⛅ 30 °C

להא גיאנג הגענו באוטובוס vip על הבוקר, כורסאת מיטה לכל אחד ונהג שטס ועוקף במהירות מגוכחת כאילו יש בכלל צורך למהר.

בחור אחד מארהב, מטייל ויהודי, רק השני שאני פוגש מהשטח העצום הזה, מתגלגל איתי לשיחה לאורך הנסיעה.
    הוא מספר לי על עוקץ שנשמע כאילו נלקח מתסריט מתח, שעשו לו ולחבר בבנגקוק, אחד הסיפורים המשוגעים והארוכים ששמעתי בחיי.

אנחנו מגיעים והעיר שוממת, אין שום דבר לעשות חוץ מלצאת ללופ מחר בבוקר.
    הזמן עובר עלינו בחיפושים אחרי מקום לג'יט לארוחת צהריים,משחקי קאבו וישיבה לסרט משפחתי אל תוך הלילה. ('גוד מורנינג וייטנאםםם', מומלץ בחום, רק אבא ואני נשארנו ערים לראות את הסוף)

בוקר ואנחנו פוגשים את גאנג האיזיריידרים שלנו, כשבאנג'י, השותף שלי לאופנוע, הוא הלידר.
    מהר מאוד, בשיירה משפחתית, אנחנו נכנסים לארץ לעולם לא.
    עולם מהאגדות, סרט אוטופי, חמישים גוונים של ירוק, פאסים ועמקים.
    מכל מקום פורצים מים ואמנם לא השתמשתי בתיאור הקיטשי הזה עדיין אבל באמת עוצר נשימה, קשה שלא להתרגש.
    החיים מסביב מאוד אוטנטים, ואנחנו רואים מקרוב, ובהרבה מהבתים בדרך, תהליך הפקה של כל המוצרי (בייסיק מטייל במזרח ביצ') שעושים מהמפ.
    אחרהצ הכביש מתמלא ילדים אחרי בית ספר, משחקים, סוחבים, רצים יד ביד, עירומים אחרי מקלחת באקט, מחייכים ומנופפים אלינו חולפים עם האופנוע.

כשאנחנו עוברים דרך הכפרים, אני מסתכל על כל המקומיים היפים והצבעוניים, הגדולים והקטנים
    אוכלים בבתי בוץ ומעבדים את השדות יחד.
    עולות בי תהיות על כמה שאנחנו מתפלפים בטיול ובכלל מעצם הבחירה שיש לנו,
    מה נלמד במה נעבוד איפה נגור וכזה.
    כשבינתיים לילדים ולילדות פה, יש כבר את העתיד מול העיניים, בדמות אמא ואבא סבא וסבתא, מעבדים את השדות ואוכלים בבתי הבוץ.
    כל החיפוש הזה אחרי שלווה ונחמה בעתיד, שנדמה שנוכל למצוא רק במצב של חופש מוחלט, חופש ככ גדול שאולי בכלל מערפל את הדרך.
    תכלס, זו עוד קלישאה של טיול גדול, לגלות את היופי בחיי פשטות, כאלה שיש לחברה ויאטנמים שגרים בכפרים ירוקים ויפים במחוז הא ג'יאנג.
    אמנם כלכך מעוטי פריווילגיות ובחירה ובכל זאת גורמים לי לתהות אם אני בכלל מחפש בנתיב הנכון.

סוף היום, התחת כבר כואב, ואנחנו מגיעים למפל צלול ומקסים. קופצים להינות מהמים ומתפננים מהרגעים האחרונים של האור.
    ארוחת ערב בהומסטיי, בה נופלים בצ'ייסרים ליטר של האפי ווטר (אלכוהול עשוי תירס)
    מדושנים ושבעים, הגאנג פוצח במופע קריוקי, שיא אחרון של לפני השינה.

שיהיה לכולם לילה טוב וחלומות על עולם מקביל, בו אתם טיפה יותר מלוכסנים וגדלים בכפר קטן יפה ונידח,