Satellite
Show on map
  • Day 7

    Junge trekking

    December 30, 2022 in Thailand ⋅ ☁️ 20 °C

    05.30 uur !!!! Ik herhaal 05.30 uur !!! 🥴 ging de wekker.... We hadden een morning safari om 06.30 uur maar onze spullen moesten ook weer allemaal ingepakt zijn omdat onze huisjes schoongemaakt moesten worden
    ...... Nu lag ons huisje niet helemaal waterpas.... dus Sandra gleed de hele tijd naar beneden...en het matras was ook niet echt een Hästens... dus het was een memorabele nacht hier midden in de jungle.... Maar goed geen tijd om lang na te denken want we moesten door.... De zon op zien komen met de ochtend mist was weer een spektakel.... Hop weer op die boot op zoek naar meer apen en vogels.... En ja hoor! Binnen 10 minuten langstaart makaken (een groepje van 5 waren aan het spelen hoog in de bomen). Na nog wat rondgevaren te hebben terug want er moest ontbeten worden. Het werd een goed en vooral stevig ontbijt omdat we een jungle trekking op het programma hadden staan... Na het ontbijt weer op de boot op naar de jungle en vooral de Nam Ta Lu Cave. Het door de jungle lopen was al gaaf (heel veel klauteren en klimmen) maar toen begon het echte avontuur.... Gewapend met een hoofdlamp de grot in. Ik verwachte een rustige wandeling in een grot.... Wat heb ik mij vergist... We hebben geklommen, gezwommen !, via rotsen omhoog en naar beneden, tot je middel in het water op zoek naar grond onder je voeten, zelfs via touwen en versteende boomstammen een interne waterval beklimmen en dat ook weer terug!!! Wat gaaf wat gaaf wat gaaf!!!! Gaafste dat ik in mijn leven gedaan heb!!! Op de terugweg zijn wij het laatste stuk niet via het bergpaadje gelopen (Sandra gleed steeds uit door de gladde modder) dus zijn we door het water terug gelopen, gezwommen. Midden in de jungle in een rivier zwemmend naar de boot ... Wat een belevenis!!! Toen weer terug om te lunchen en douchen en omkleden want om 13.30 uur ging de boot terug naar de pier waar wij werden opgewacht door onze chauffeur... Nu aangekomen in Surat Thani in ons hotel. De stad ook al beetje verkent maar die is nog in ontwikkeling denk ik.... Dus in het hotel maar wat gegeten en nu eindelijk slapen.... Morgen en halve dag reizen naar Koh Tao....
    Read more